قم

ایجاد راه مواصلاتی جدید بین استان قم، مرکزی و اصفهان غیرممکن است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌های ما در استان قم موضوعات مهم‌تری است و انجام چنین اموری از اختیار استان‌ها خارج بوده و نیازمند بررسی و تصویب در هیئت دولت است.

ایجاد راه مواصلاتی جدید بین استان قم، مرکزی و اصفهان غیرممکن است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان لزوم اهمیت و توجه مسئولان استان قم به همه بخش‌ها اظهار داشت: اولویت ما در استان قم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، انجام پروژه‌های مصوب و کلنگ‌زنی شده است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه استانداران قم، اراک و معاون استاندار اصفهان درباره ایجاد راه مواصلاتی جدید بین سه استان گفت: این جلسه تنها در حد یک ایده بود و انجام این امر نیازمند مصوبه کمیسیون ماده 215 دولت است.
 
امیرآبادی عنوان کرد: انجام چنین اموری از اختیار استان‌ها خارج است و جزو پروژه‌های ملی محسوب می‌شود که تنها با نظر و تصویب کمیسیون‌های مربوطه در دولت و ابلاغ هیئت محترم دولت امکان اجرایی شدن دارد.
 
عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اولویت‌های مهم و حیاتی استان قم و کمبود منابع دولت در شرایط فعلی کشور، غیرممکن است این طرح عملیاتی شود و لازم است مسئولان در بررسی کارشناسی و احداث چنین طرح‌هایی از ظرفیت و منابع بخش خصوصی بهره ببرند، نه منابع استانی و ملی که باید صرف پروژه‌های مهم شوند.
 
وی طرح چنین مباحث کارشناسی نشده و بدون پشتوانه مالی که سبب افزایش بی‌رویه و غیرواقعی قیمت اراضی در بخش‌ها و روستاها می‌شود را به صلاح استان ندانست و خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان دقت بیشتری در این امور داشته باشند و قول‌هایی که امکان اجرایی شدن آنها نیست، به مردم ندهند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، وضعیت پیش‌آمده برای کمربند فعلی قم را از اصلی‌ترین مشکلات راه‌های استان قم دانست و تأکید کرد: چنانچه بودجه‌ای در وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد، اولویت ما ایجاد کمربندی جدید برای استان قم است.
 
وی به رقم بالای تصادفات در بخش‌های استان اشاره کرد و افزود: تعریض جاده قم، کهک و قم، جعفریه با توجه به حوادث جاده‌ای فراوانی که دارند، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد و ما این طرح‌ها را در اولویت داریم که حتماً بر انجام آنها اهتمام خواهیم داشت.
 
امیرآبادی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استان به بخش‌های خلجستان و جعفرآباد تصریح کرد: از گذشته دور تفکری بر مسئولان و تصمیم گیران قم حاکم بوده که موجب عدم رسیدگی صحیح و بهره‌برداری از این بخش‌ها شده و باید این فکر تغییر کند.
 
وی گفت: در همه بخش‌های قم ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید در توزیع منابع و امکانات به آنها نگاه یکسانی صورت بگیرد و نباید بین سلفچگان، قنوات، جعفرآباد، خلجستان و بخش کهک تفاوتی قائل شد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، هرگونه اقدام تبعیض‌آمیز را خلاف عدالت دانست و مسئولان را به رعایت این امر توجه داد.
 
هفته گذشته، جلسه‌ای با حضور صادقی استاندار قم، زمانی قمی استاندار مرکزی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، شهردار کاشان و جمعی از دیگر مسئولان هر سه استان برگزارشده است که در آن، تفاهم‌نامه انجام مطالعات کارشناسی ایجاد راه مواصلاتی جدید از محدوده بخش کهک در قم، شهرستان دلیجان در استان مرکزی و روستای مشهد اردهال در شهرستان کاشان به امضا رسیده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار