قم؛

راههای کاهش وزن در ماه رمضان

پرهيز از پرخوري در ماه رمضان 4 تا 8 کيلو وزن را کاهش مي دهد روزه داران با داشتن برنامه ريزي مناسب غذايي و پرهيز از پرخوري در زمان افطار و سحر مي توانند ورن خود را کاهش دهند.

راههای کاهش وزن در ماه رمضان




راههای کاهش وزن در ماه رمضان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آب فراوان در وسط غذا  موجب رقيق شدن شيره گوارشي و اختلال در هضم غذا مي شود. حداقل در ساعات روزه داري از فعاليت هاي سنگين ورزشي که موجب تشنگي آن ها مي شود و نيازهاي غذايي آن ها را به شدت افزايش مي دهد، خودداري کنند. غذاي افطاري براي اعضاي خانواده مي تواند مجموعه اي از صبحانه مانند چاي شيرين و شير ولرم و مصرف مقداري کمي نان و پنير به همراه سوپ و با سپس با فاصله يک تا 2 ساعت شام با اندکي تغيير و کاهش حجم باشد به آرامي اما در يک وعده ميل کنند.

در فاصله افطار تا سحر از خوردن تنقلات خودداري کنید تا معده آن ها به هنگام صرف سحري به طور کامل خالي و آماده غذاي سحر باشد. مصرف ميوه و سبزي در وعده هاي سحر و افطار تاکيد مس شود و ميوه ها و سبزيجات، موجب سيري طولاني تري می شود و  از بروز تشنگي جلوگيري مي کند.

مصرف مواد چرب و نمک توصيه نمي شود، مصرف مواد پر چرب هر چند انرژي بيشتري مي دهد، اما باعث تشنگي بيشتري هم مي شود علاوه بر اين کربوهيدرات ها و مواد قندي نيز ايجاد تشنگي بيشتري مي کند و مصرف آنها در وعده سحري توصيه نمي شود.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار