رئیس سابق ستاد مشترک ارتش کنگو بازداشت شد

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و مخالف کنونی رئیس جمهوری کنگو به اتهام تلاش برای کودتا علیه دولت بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5)، ژان ماری میشل موکوکو رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و نامزد ناکام آخرین انتخابات ریاست جمهوری کنگو چهارشنبه شب بازداشت شد.

بتازگی تصاویر ویدئویی از ژنرال موکوکو منتشر شده که وی مشغول بحث بر سر طرحی برای برکناری دنی ساسونگسو رییس جمهوری کنگو است. این تصاویر مربوط به سال 2007 میلادی است و نیروهای امنیتی به همین علت وی را به تلاش برای کودتا علیه دولت متهم کرده اند.

فرمانده سابق ارتش و از نامزدهای ریاست جمهوری کنگو سال گذشته نیز بازداشت اما پس از شش ماه حبس و بازجویی آزاد شد.

موکوکو که در سال های 1987 تا 1993میلادی فرمانده ارتش کنگو بود، در زمان حاضر نماینده ویژه کمیسیون اتحادیه اروپا در جمهوری آفریقای مرکزی است که در همسایگی کنگو قرار دارد.

او از متحدان دیرینه ساسو نگسو (که 30 سال است قدرت را در کنگو در اختیار دارد) بود، اما در روز سوم فوریه سال 2016 میلادی (14 بهمن سال گذشته) استعفای خود را از سمت مشاور رییس جمهوری در امور صلح و امنیت اعلام کرد.

وی روز هشتم فوریه (19 بهمن سال گذشته) اعلام کرد که در انتخابات 20 مارس ( اول فروردین 1395) مقابل مقام مافوق سابقش رقابت خواهد کرد.

همچنین از 13 فوریه امسال (24 بهمن) و آغاز نخستین کارزار انتخاباتی موکوکو، ویدیویی در اینترنت منتشر شده که از مشارکت وی در کودتایی نافرجام حکایت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار