ترامپ خواهان نظارت پلیس بر مساجد شد!

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار دیگر خواهان نظارت پلیس بر مساجد در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "دونالد ترامپ،" نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنانی در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا گفت: «شاید ضروری باشد که مساجد را با احترام کامل زیر نظر بگیریم همان گونه که باید اماکن دیگری را نیز کنترل کنیم چرا که اگر این مشکل را حل و فصل نکنیم، کشورمان را از بین خواهد برد.»

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که عمر متین، شهروند آمریکایی افغان تبار از اهالی منطقۀ پورت سنت لوسیِ فلوریدا روز یکشنبه به یک باشگاه همجنس گرایان در اورلاندو حمله کرد. در این حمله 49 نفر کشته و 53 نفر دیگر مجروح شدند. این حمله مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ امریکا بوده است.

به گزارش پلیس، عامل این حمله در آخرین لحظه با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

دونالد ترامپ از حادثه تیراندازی در اولاندو برای پیشبرد اهداف مورد نظرش استفاده کرد. ترامپ پیشتر نیز توقف مهاجرت از مناطقی از دنیا را که به گفته وی سابقه حملات تروریستی مرتبط با امریکا را دارند، خواستار شده بود.

ترامپ گفت: «تا زمانی که کاملا به نحوه پایان دادن به تهدیدهای تروریستی پی نبرم، مهاجرت از مناطقی را که سابقه ثابت شده‌ای در زمینه حملات تروریستی علیه آمریکا، اروپا و متحدان‌مان دارند، به حال تعلیق درمی آورم.»

این میلیاردر آمریکایی گفت درست است که والدین عامل حمله مسلحانه فلوریدا در آمریکا متولد شده بود اما «والدینش آمریکایی نبودند و عقایدش در آمریکا شکل نگرفته بود.»

اظهارات ترامپ در حالی است که هفته جاری چهره‌های برجسته جمهوریخواهان آمریکا مخالفت خود را با اظهارات وی علیه مسلمانان اعلام کردند.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گفت وی گمان نمی کند ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا به نفع این کشور باشد.

سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی از مخالفان نامزدی ترامپ و از منتقدان سرسخت وی گفت اظهارات ترامپ وی را نگران کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
اگر میخواهی اسکندر مقدونی ،کوروش کبیر ،فریدون ،آرش کمانگیر ،زال،پینوکیو ،وروجک ،نیلز،باشی پس بیشتر درباره خدا تحقیق کون
آخرین اخبار