ادبیات در روزهای نخستین هفته سوم خرداد ماه سال جاری داغدار درگذشت پدر شعر انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درگذشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب مهمترین و دردناکترین اتفاق ادبی هفته سوم خرداد ماه سال1395بود،این اتفاق چنان ناگهانی و دردآور بود که همه اهالی قلم را در بهتی عظیم فرو برد و در کل ادبیات را داغدار کرد.

حمید سبزواری شاعری بود که نام خود را با سرودن شعر «خمینی ای امام» برای همیشه در حافظه تاریخی ادبیات کشورمان ثبت کرد و به زعم اکثر کارشناسان ادبی و شاعر این مرز و بوم اشعاری سرود که آینه وقایع انقلاب اسلامی بودند.

پیکر این شاعر بر اساس آنچه در وصیتش آمده بود در پارک بهمن شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش، از وقایع ادبی دیگر هفته سوم خرداد ماه سال جاری میتوان به انتشار فراخوان هفتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی اشاره کرد،بر اساس آنچه در این فراخوان آمده تمام زنان اهل قلم از شاعران،نویسندگان،مترجمان،منتقدان و پژوهشگرانی که آثارشان برای نخستین بار در سالهای 1393 و 1394 منتشر شده میتوانند یک نسخه از آثار خود را تا تاریخ بیستم تیرماه سال جاری  به دبیرخانه جایزه پروین اعتصامی بفرستند و در این جایزه شرکت کنند.

شایان ذکر است هفتمین دوره جایزه پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت پروین اعتصامی،شاعر معاصر  کشورمان برگزار میشود و سعی در رشد و اعتلای خلاقیت ها و آفرینش های ادبی بانوان ،ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور،ایجاد پیوند بین ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام ،معرفی چهره های شاخص زنان ادیب و پژوهنده و تقدیر از زنان در عرصه زبان و ادبیات فارسی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

یادآور میشود بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزارکننده هفتمین جایزه پروین اعتصامی است و مراسم اختتامیه این جایزه در مرداد ماه سال1395در تهران برگزار میشود.

خاطرنشان میشود از اتفاقات ادبی دیگر هفته گذشته میتوان به واریز نیم درصد درآمد شهرداری ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی کشور بر اساس مفاد تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و نهاد کتابخخانه های عمومی کشور،طرح پیشنهاد عضویت کارشناسان فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس و کلید خوردن طرح "تابستانه کتاب"با مشارکت بیش از200کتابفروشی اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار