خانمحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جشنواره گیلاس محلی برای عرضه نمادین تولیدات باغی و دامی روستایی

فرماندار شمیرانات گفت: جشنواره گیلاس با هدف توجه به ظرفیت ها، منابع تولید داخلی و تقویت اقتصاد خانوارها و به منظور عرضه نمادین تولیدات باغی و دامی برای تقویت اقتصاد خانوده های روستایی برگزار می شود.

جشنواره گیلاس محلی برای عرضه نمادین تولیدات باغی و دامی روستاییعزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با برگزاری جشنواره گیلاس در این منطقه اظهار داشت: جشنواره گیلاس در سال 95 با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت ها و منابع تولید داخلی و تقویت اقتصاد خانوارها برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این که قطب اصلی اقتصاد مردم در حوزه های روستایی شمیرانات بر پایه تولید محصولات باغی و کشاورزی است، ضرورت دارد که نسبت به معرفی ظرفیت ها و قابلیت های باغداران و کشاورزان اقدام شود.

فرماندار شمیرانات گفت: برگزاری جشنواره گیلاس با توجه به این که حمایت از واحدهای تولیدی کوچک، صنایع روستایی ، فرآورده ها و محصولات باغی و دامی و توجه ویژه به توانمندسازی اقتصاد خانواده روستایی است، بسیار با اهمیت شمرده می شود.

خانمحمدی تصریح کرد: جایگاه شهرستان شمیرانات در زمینه تولید برخی محصولات نمونه استانی و کشوری از جمله گیلاس رتبه یک استانی و کشوری، آلبالو و گردو رتبه دو استانی و تولید عسل و زنبور عسل رتبه دو استانی است، لذا ایجاب می کند برای جلب نظر و حمایت سازمان ها، ادارات و مسئولان بالادستی شهرستان و استان گام های عینی و ملموس تری برداشته شود.

وی افزود: نمایشگاهی در کنار این جشنواره به مدت 3 روز بعد از ماه مبارک رمضان ، برگزار می شود که غرفه هایی در اختیار تشکل های صنفی کشاورزی، باغی، دامی و... قرار می گیرد و واحدهای تولیدی و صنایع دستی روستایی و شهری و نیز دستگاه ها و نهادهایی که اقدامات و طرح هایی در مسیر اقتصاد مقاومتی را می توانند در معرض دید همگان قرار دهند پیش بینی و راه اندازی خواهند شد.

خانمحمدی تصریح کرد: در این جشنواره از بانوان تولید کننده محصولات و زنان سرپرست خانوار که دارای قابلیت و توانمندی در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامی هستند، دعوت به عمل آمده تا تولیدات خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار