رضا قاسمی:

از جام کازانف خاطرات خوبی دارم /صد متر کافی نیست می خواهم سهمیه 200 متر المپیک را هم بگیرم

رضا قاسمی در آستانه دومین حضورش در المپیک ابراز امیدواری کرد سهمیه ماده دویست متر را نیز برای حضور در المپیک ریو بدست آورد.

از جام کازانف خاطرات خوبی دارم /صد متر کافی نیست می خواهم سهمیه 200 متر المپیک را هم بگیرمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دونده یکصد متر ایران اظهار داشت:اردوها ومسابقات خوبی را برای حضور در بازیهای المپیک ریو سپری کرده ام و شرایط آمادگی جسمانی و روحی خوبی را بدست آورده ام تا بتوانم با آمادگی بهتر از المپیک 2012 لندن در ریو شرکت کنم.
 
رضا قاسمی گفت: در آلمان  دو رویداد را سپری کردم  بطوریکه در یکصد متر با زمانهای 10 ثانیه و 28 صدم ثانیه و 10 ثانیه 51 صدم ثانیه دو مقام اولی کسب کردم همچنین در 200 متر یکبار با زمان 21 ثانیه و 12 صدم ثانیه سوم و بار دیگر با زمان 21 ثانیه و 20 صدم ثانیه اول شدم.
 
برنده مدال برنز دو یکصد متر قهرمانی اسیا که در سال گذشته برای اولین بار ایران  را در تاریخ این رشته در دوی سرعت صاحب مدال در قاره کهن کرد ،ادامه داد: مسابقات ترکیه نیز محک خوبی بود که هرچند در دوی یکصد متر با زمان 10ثانیه 59 صدم ثانیه سوم شدم اما به دلیل شرایط بد جوی بطوریکه طوفان و تگرگ  در سطح کیفی مسابقات اثر منفی گذاشت و از طرفی بدنم نیز خسته بود در دوی 200 متر هشتم شدم و نتوانستم سهمیه 200 متر را برای بازیهای المپیک ریو بدست آورم.
 
این دونده سرعت ایران اضافه کرد:رقابتهای بین المللی جام کازانف قزاقستان را پیش رو دارم جایی که سال قبل توانستم سهمیه المپیک ریو را بگیرم حتی برای المپیک لندن هم از این مسابقات سهمیه گرفتم و اکنون در شرایطی، دوشنبه به این کشور اعزام می شویم که خاطرات بسیار خوبی از جام کازانف دارم و مطمئنم که می توانم بار دیگر یک اتفاق خوب را برای خودم و جامعه دو ومیدانی رقم بزنم و سهمیه 200 متر را هم به سهمیه 100 متر بازیهای المپیک ریو اضافه کنم.
 
رضا قاسمی که یکی از مردان سرعت ایران لقب گرفته است ،خاطرنشان ساخت: در صددهستم در جام کازانف سهمیه 200 متر را بگیرم احساس می کنم دویدن در المپیک فقط در دوی یکصد متر کافی نیست به همین دلیل با جدیت و تمام توان می خواهم این سهمیه دویست متر راهم بگیرم.
 
او بار دیگر به خاطرات خوب جام کازانف در سالهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در همین جام در دوی یکصد متر زمان 10 ثانیه و 12 صدم ثانیه را ثبت کردم که بهترین رکورد من تا این لحظه محسوب می شود و امیدوارم تمریناتم با خوبی سپری شود تا چه بسا در آینده به رکوردی بهتر از این هم دست یابم.
 
رضا قاسمی که در رقابتهای قهرمانی جهان سابقه دویدن در کنار «بولت »مرد سرعت جهان را هم دارد ،اظهار داشت: بدون شک با توجه به حضور در مسابقات مختلف و همچنین  تجربه رقابتهای قهرمانی جهان و آسیا دیگر از لحاظ روحی مشکلی برای دویدن در المپیک ریو ندارم اما به هرحال کار سختی پیش رو دارم که امیدوارم عملکردم بهتر از المپیک لندن باشد.

او گفت: در المپیک لندن در دور مقدماتی با زمان 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه نتوانستم به نیمه نهایی صعود کنم اما در ریو انتظار دارم که بتوانم حداقل مرحله مقدماتی را سپری کنم.

رضا قاسمی با اشاره به رقابتهای 200 متر گفت: در صورت کسب سهمیه امیدواری بیشتری برای نتیجه خوب در المپیک دارم و می توانم درر صورت راهیابی به ریو در این ماده حداقل به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنم.
 
این دونده المپیکی ،برای توسعه و پیشرفت رشته مادر در ایران گفت: باشگاه ها اگر ورود جدی تری به این رشته داشته یاشند و تیم های دو ومیدانی را برای حضور در لیگ برتر حمایت کنند شرایط بهتری در اینده برای پیشرفت ورزشکاران این رشته بوجود خواهد امد که اثرات ان در بازیهای اسیایی و بازیهای المپیک پدیدار خواهد شد.

این دونده که المپیک ریو دومین المپیک تاریخ ورزشی اش محسوب می شود از مردم ایران خواست با دعاهای خیر خود ورزشکاران کاروان امام رضا (ع) را  همراهی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار