جشنواره فیلم 100، مدیریت زمان را می آموزد

برگزیده بخش مستند و دستاوردهای فنی و تكنیكی دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100، وجود این جشنواره را یك كلاس درس برای فیلمسازان توصیف كرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدحسن فلاح برگزیده بخش های مستند و جایزه دستاوردهای فنی و تكنیكی دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 ، فیلم های 100 ثانیه ای را یكی از رسانه های مناسب برای ابزار تبلیغاتی دانست و اظهار كرد: واقعیت این است كه فیلم‌های 100 ثانیه ای بیشتر به  تیزر تبلیغاتی شبیه هستند. همچنین بهره گیری از زمان بسیار كوتاه این فیلم ها مزیتی برای پخش از طریق بسیاری از شبكه های اجتماعی و رسانه ها را فراهم آورده است.
 
وی زمان كوتاه این فیلم ها را بسیار مناسب با  فرصت كم مخاطبان عنوان كرد و اظهار داشت: مخاطب فعلی به دنبال استفاده مفید از پیام فیلم ها در كمترین زمان ممكن است و از این حیث می توان با استفاده از یك ایده جذاب به ساخت فیلمی تأثیرگذار حتی در مدت زمان اندك پرداخت.
 
این فیلمساز مستند، موفقیت فیلم های«ایرانی  بخریم» و «تك فرزندی» كه  توانستند در جشنواره دوره دهم برگزیده بخش دستاوردهای فنی و بهترین فیلم بخش مستند شوند را در وجود یك ایده خوب و پرداخت مناسب توصیف و تأكید كرد: فیلم «ایرانی بخریم» سعی كرد در سال اقتصاد مقاومتی به مسئله تولید ملی توجه كند و با نشان دادن نهادی كه خودمتولی حمایت از كالاهای ملی است بگوید حتی در آن فضا هم كارشناسان و مسئولان با استفاده از كالاهای خارجی فقط در حد شعار به حمایت از تولید ملی می پردازند.
 
فلاح در مورد فیلم تك فرزندی كه بهترین فیلم مستند این دوره از جشنواره شد نیز گفت: جمعیت كشور ما  روز به روز به سمت پیری می رود و بحث كاهش جمعیت هم یكی از دغدغه های مسئولان شده است  در این رابطه دیدم كه اگر این موضع از زبان كودكان مطرح شود و اشتیاقی كه نسبت به داشتن خواهر و برادر در صحبت هایشان مطرح می كنند می تواند از بسیاری جهات در خانواده ها تأثیرگذار باشد و  با توجه به بازخوردهای مردم می توان گفت كه ایده موفقی بوده است.
 
برگزیده بخش مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100، وجود این جشنواره را یك كلاس درس برای فیلمسازان توصیف كرد و بیان داشت: اولین نكته ای كه یك فیلمساز با آن روبرو می شود مدیریت زمان است و این كه بتواند در قالب زمانی اندك پیام خود را به مخاطب برساند  چون داشتن شروع خوب، ایجاد گره و نقطه اوج به زمان های بیشتر از 100 ثانیه نیاز دارد و این جشنواره می تواند فیلمساز را در ساخت فیلم های آتی خود با تجربه تر كند.
 
وی با اشاره به حضور خود در دوره آتی جشنواره عنوان كرد: سعی دارم فیلمی را با موضوع استفاده از شبكه های اجتماعی در میان مردم كه این روزها نیز بسیار فراگیر شده است، تولید كنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار