سمنان؛

اقدامات اصلاحی برای کنترل بیابانزایی در گرمسار

در سال جاری ۹۰هکتار مدیریت هرزآب و ۲۰۰هکتار بذر کاری در پشت بندها درشهرستان گرمسارانجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار؛ مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار با اشاره به انجام عملیات بذرکاری در ۲۰۰هکتار اراضی شهرستان گرمسار و اجرای۱۰کیلومتر بادشکن زنده، افزود: این امر در راستای سیاست های سازمان جنگل ها در پیشگیری از گرد و غبار وجلوگیری از فرسایش خاک انجام شده است.
حسین بهدانه افزود: برای کنترل بیابانزایی و بهبود شرایط زیستی در مناطق بیابانی اقدامات اصلاحی و احیایی وسیعی از سال های قبل در شهرستان انجام و اقداماتی در این خصوص در دست اقدام است.
وی افزود:  در سال جاری ۹۰هکتار مدیریت هرزآب و ۲۰۰هکتار بذر کاری در پشت بندهاو ۱۰کیلومتر بادشکن زنده در این شهرستان انجام شد.
بهدانه تصریح کرد: با وجود این ارزیابی انجام شده نشانگر آن است که تنها این اقدامات کافی نبوده و ما بایستی فعالیت های بیابان زدایی همراه با اقدامات باز دارنده بوده و آگاهی مشارکت همه جانبه مردم برنامه ریزی و پیگیری شود.
واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار پدیده بیابانزایی را باعث بروز فرسایش بادی و آبی در منطقه گرمسار دانست و به ایستگاه کویر به عنوان کانون بحران فرسایش بادی عنوان کرد و افزود: یکی از پروژه های در حال اجرا پروژه نهال کاری که در سطح ۱۵۰ هکتار و با اعتباری حدود ۲۰۰میلیون تومان و با اجرای این پروژه ، به ثمر رسیدن نهال ها ایجاد اشتغال، افزایش پوشش گیاهی در منطقه است.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار