برگزاری مانور اطفای حریق در بانه

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه ازبرگزاری مانور اطفای حریق با حضور هشت تیم از شهرستان مختلف استان کردستان در جنگل ها و مراتع شهرستان بانه خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،علی اکبر محمدپناه گفت: در این مانور یک روزه که در سه راهی روستای نیزه رود شهرستان بانه برگزار می شود، هشت تیم اطفای حریق از شهرستان های بانه، مریوان، سقز و سروآباد حضور دارند.

وی افزود: در این مانور در مجموع بیش از 200 نفر از ماموران اطفای حریق این شهرستان ها حضور دارند تا سطح توانایی این تیم ها برای مقابله با آتش سوزیها سنجیده شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بانه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع و اهمیت برگزاری این مانور، بیان کرد: این مانور علاوه بر افزایش مهارت و توانسنجی تیم های اطفای حریق، می تواند در راستای آموزش و فرهنگ سازی به مردم شهرستان نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: برای برگزاری این مانور دستگاه های مختلفی از جمله اداره حفاظت از محیط زیست، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، شرکت گاز، نیروهای نظامی و جهاد کشاورزی بانه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان همکاری می کنند.

محمدپناه درپایان گفت: سال گذشته در مجموع بیش از 290 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان روی داده بود و در سال جاری نیز در دو مورد آتش سوزی در مراتع بانه 43 هزار مترمربع از مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.