هیات‌های مذهبی وظیفه معرفی و شناسایی ارزش‌های اسلامی را برعهده دارند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: طلوع خورشید انقلاب تکلیفی بزرگ و رسالتی سنگین بر دوش همگان نهاده است که در این میان هیات‌های مذهبی وظیفه معرفی و شناسایی ارزش‌ها و آرمان‌های والای اسلامی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با جمعی از خیرین ستاد عتبات عالیات و فعالین هیات مذهبی استان، اظهار کرد: طلوع خورشید انقلاب تکلیفی بزرگ و رسالتی سنگین بر دوش همگان نهاده است که در این میان هیات‌های مذهبی وظیفه معرفی و شناسایی ارزش‌ها و آرمان‌های والای اسلامی را بر عهده دارند.

وی افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ وحدت، همدلی و ترویج سبک زندگی اسلامی است و مناسب‌ترین فرصت برای شست و شوی جان از غبار ظلمت و گناه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: روزه جزء واجبات دین مبین اسلام است که تمرین تقوی و مهمترین آزمون برای سنجش اهل اخلاص از غیر است.

وی افزود: روزه در سه دین آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت وجود دارد و بر طبق آیات قرآن روزه گرفتن تنها متعلق به دین اسلام نمی‌باشد، بلکه روزه در همه ادیان آسمانی پیشین وجود داشته است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: خدمت به قرآن و اهل بیت توفیق بزرگی است و ان شاءالله خداوند به همه کسانی که در راه اعتلای قرآن و اهل بیت تلاش می‌کنند خیر دنیا و آخرت عطا نماید.

وی گفت: ماه رمضان به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) بهترین ماه در طول سال است و هر لحظه این ماه بهترین لحظه‌های عمر ماست که باید از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قرآن به دو صورت دفعی و تدریجی بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل شده و ماه رمضان ماه نزول قرآن است و قرآن کتاب هدایت و رهبری بشر است.

وی به رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه(س) شخصیتی بوده است که به عنوان یک بانوی عاقله در جامعه آن روز مکه معروف بوده و خیر و نیکی آن حضرت به همه اهل مکه می‌رسیده است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: حضرت خدیجه(س) هم خدمات شایانی برای توسعه و تبلیغ اسلام در سال‌های اولیه تبلیغ دین مبین اسلام در اختیار پیامبر عظیم الشان اسلام قرار دادند و هم خود این شخصیت بزرگوار با تمام وجود، خود را وقف خدمت به اسلام کردند.

وی به مناسبت‌های مختلف ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان آمیخته‌ای از قرآن و اهل بیت است که نشان می‌دهد قرآن و اهل بیت از هم جدا نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عظمت شب‌های قدر اشاره و تصریح کرد: بسیاری از علما و بزرگان دین برای اینکه عظمت شب قدر را بهتر درک کند شب‌های خاصی مانند شب نیمه شعبان و ... را در طول سال احیا می‌گرفتند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردترین ویژگی قرآن در بین کتب آسمانی دیگر، نزول هر ساله قرآن است که عظمت شب قدر هم در کتب اهل سنت و هم در کتب شیعه اشاره شده و یکی از رموز ماندگاری قرآن شب قدر است.

آیت الله حسینی شاهرودی به تاکیدات مکرر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در خصوص تمسک به قرآن و اهل بیت اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات دین مبین اسلام برای اینکه از پیامبر دور نشویم تمسک به قرآن و اهل بیت است، عشق و مودت به اهل بیت تبعیت می‌آورد و تبعیت از اهل بیت موجب دور شدن از گمراهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: خداوند متعال برای هدایت بشر الگوهایی قرار داد که بتوانند به سعادت و قرب الی الله برسند و اهل بیت الگوهای حسنه‌ای هستند که باید از وجود این الگوهای حسنه بهره برداری کنیم

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.