پوشش کامل مشاوران برای هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه اول

مدیر کل آموزش متوسطه اول گفت: تمامی مدارس متوسطه اول برای امر هدایت تحصیلی دارای مشاور هستند و تا اواسط تیر ماه در مدرسه به طور مستمر حضور دارند.

عظیم محبی مدیر کل آموزش متوسطه اول در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه بحث هدایت تحصیلی یک از بندهای آیین‌نامه شورای عالی آموزش‌ و پرورش بوده و اهمیت آن برای دانش‌آموزان مشمول بسیار زیاد است از طرف وزیر آموزش و پرورش شورایی برای رسیدگی در این طرح تشکیل شده و در این زمینه ابلاغ‌هایی برای مسئولان مربوطه صادر شده است.

وی ادامه داد: بحث هدایت تحصیلی از اول سال 94 در متوسطه سال اول مستقر شده و ساماندهی برای این امر نیز در حال اجرا است و بر این اساس تمامی مدارس متوسطه اول دارای نیروی مشاوره هستند.

محبی با بیان اینکه اولویت اول مشاوره به مدارس متوسطه اول اختصاص یافته است گفت: در تمامی استان‌ها خانواده‌ها و دانش‌آموزان در خصوص بحث هدایت تحصیلی توجیه شدند و دانش‌آموزان برای بازدید به هنرستان‌ها رفتند.

مدیر کل آموزش متوسطه اول اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 99 درصد موارد بحث هدایت تحصیلی اجرایی شده و تست‌های مشابه رغبت از دانش‌آموزان گرفته شده است.

محبی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه میانگینی از نمرات از دروس پایه هفتم، هشتم و نهم برای بحث هدایت تحصیلی لحاظ می‌شود، یادآور شد: نظر دانش‌آموزان 10 نمره، نظر معلمان، اولیا  و مشاور 65 نمره و نوع عملکرد دانش‌آموزان 35 نمره از بحث هدایت تحصیلی را شامل می‌شود.

مدیر کل آموزش متوسطه اول بیان کرد: هم زمان با دریافت کارنامه خانواده‌ها کارنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را دریافت می‌کنند و می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد نظر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بحث در هدایت تحصیلی توجه به آینده شغلی این رشته است، عنوان کرد: خانواده‌ها باید علاوه بر توجه به استعداد دانش‌آموز شغل آینده را در نظر گرفته و مبتنی بر آن برای انتخاب رشته عمل کنند.

محبی یادآور شد: برای سال تحصیلی بعد نیز بحث هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده و کامل‌تر از سال جاری برای دانش‌آموز اجرایی می‌شود.

مدیر کل آموز متوسطه اول گفت: علاوه بر تمامی برنامه‌های که برای هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده به مشاوران گفته شده تا دو هفته اول تیر ماه در مدارس حضور یابند و کار مدیریت در این طرح را انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاید
۱۵:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
مجموع نمرات معلمان، اولیا و مشاور با نمره عملکرد دانش آموز ۱۰۰ میشه یعنی عملا ۱۰ نمره سهم خود دانش آموز لحاظ نشده در حالیکه به نظر بنده علاقه دانش آموز شرط اول باید باشه!!!
آخرین اخبار