کریس مورفی: جمهوری‌خواهان به دنبال فروش سلاح به تروریست‌های داعش هستند

سناتور دموکرات آمریکا ضمن مقصر دانستن جمهوریخواهان در حوادثی مانند کشتار اورلندو، روند تغییر قوانین حمل سلاح در این کشور را طاقت‌فرسا خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن پست، «کریس مورفی،» سناتور ایالت کنتیکت آمریکا، که از طریق راهکار «اطاله بررسی،» رأی‌گیری درباره طرح‌های پیشنهادی در خصوص اعمال نظارت بیشتر بر حمل و فروش سلاح را در سنا 15 ساعت به تأخیر انداخت گفت دموکرات‌ها باید تغییر قوانین حمل سلاح را به بخش مهمی از سیاست امنیت ملی خود تبدیل کنند. 

او در اظهاراتش جمهوریخواهان را تا حدودی مقصر حوادثی مانند تیراندازی در باشگاه همجنسگرایان اورلندو دانست و گفت: باید این مسئله که جمهوریخواهان تصمیم گرفته‌اند به تروریست‌های داعش سلاح بفروشند روشن شود. جمهوریخواهان با ممانعت از بستن منافذ ایجاد شده میان ما و تروریست‌ها و همچنین تصویب طرهایی برای نظارت بر حمل و فروش سلاح، باعث قرار گرفتن آن‌ها در دستان گرگ‌های تنها می‌شوند.

او این اظهارات را چند ساعت پیش از آغاز رأی‌گیری در سنا درباره 4 طرح پیشنهادی برای نظارت بر حمل سلاح مطرح کرد. انتظار نمی‌رفت هیچ یک از این طرح‌ها بتواند با کسب 60 رأی لازم به سرانجام برسد. مورفی در همین خصوص گفت خود را برای نبردی سخت و طولانی آماده می‌کند.

این سناتور دموکرات که پس از کشتار سال 2012 در دبستان «سندی هوک» در شهر محل زادگاهش، پیشنهاد انجام بررسی‌های بیشتر درباره سوابق خریداران سلاح را مطرح و برای به سرانجام رسیدن آن تلاش کرد در ادامه گفت رأی‌گیری سنا را برای جلب حمایت بیشتر از طرح پیشنهادی خود به تأخیر انداخت.

بر اثر حادثه دبستان سندی هوک، 26 نفر از جمله 20 دانش‌آموز و 6 نفر از کارکنان دبستان جان باختند. ضارب پیش از حرکت به سمت مدرسه، مادر خود و یک نفر دیگر را نیز کشته بود. مهاجم 20 ساله این حادثه پس از تیراندازی و کشتار، در همان مدرسه خودکشی کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار