موج حملات وحشیانه هم‌پیمانان داعش در بنگلادش/ از استادان دانشگاه تا وبلاگ‌نویسان و صوفی‌ها هدف تروریست‌ها

بنگلادش شاهد موجی از حملات تروریستی و کشتار به وسیله افراط‌گرایان نزدیک به داعش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بنگلادش برای دستاوردهای زیادی مانند اقتصاد در حال رشد، دموکراسی با جمعیت جوان و زمین‌های پربرکت حاصلخیز شهرت دارد. این کشور همچنین خانه بیش از 150 میلیون مسلمان است. با این وجود، بنگلادش شاهد ظهور افراط‌گرایی است. بیش از دو سال است که سیلی از قتل‌های فجیع در این کشور جنوب شرق آسیایی رخ می‌‌دهد. اولین قتل این سلسله کشتارها، با انگیزه‌ای مشخص علیه یک نویسنده سکولار در داکا، پایتخت بنگلادش روی داد. هدف از این قتل خاموش کردن صدای مخالفان افراط‌گرایی بود. 

بر اساس این گزارش، یکی از معروف‌ترین افراد کشته شده این قتل‌ها را می‌توان "آویجیت روی"، نویسنده آمریکایی-بنگلادشی دانست که در سال 2014 در نمایشگاه کتاب سالانه داکا کشته شد. در آوریل امسال نیز یک فعال شناخته شده همجنس‌گرا و دوستش در خانه‌ خود کشته شدند. در هفته‌های اخیر این حملات به مناطق روستایی و حاشیه‌ای گسترش یافته است. دایره این حملات از استادان دانشگاه تا هندوها، مسیحیان، بودایی‌ها و حتی مسلمانان صوفی را در بر می‌گیرد. تعداد کشته‌ها تاکنون به 40 تن رسیده است. 

پس از این موج کشتار، گروه تروریستی داعش در رسانه‌های وابسته خود مدعی انجام تعدادی از این حملات شد. با این وجود، دولت بنگلادش به طور مستمر وجود داعش در کشور خود را انکار می‌کند و معتقد است این حملات به وسیله گروه‌های افراطی محلی انجام می‌شود. پلیس بنگلادش در این رابطه اعلام کرد بیشتر مظنونان تروریستی عضو گروه جماعت المجاهدین بنگلادش (JMB) هستند. 

سجان گوهل، کارشناس تروریزم بنیاد آسیا-اقیانوسیه در این باره معتقد است: اگرچه دولت بنگلادش وجود داعش را در این کشور رد می‌کند، واقعیت این است که گروه جماعت المجاهدین رابطه نزدیکی با داعش دارد. این گروه استادان دانشگاه، افراد خارجی و تحصیل کرده‌ها را هدف می‌گیرد. از سوی دیگر، انصارالبنگلا تیم – گروه تروریستی محلی – وبلاگ‌نویسان و ملحدان را هدف قرار می‌دهد. 

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۵
بیسواد.بنگلادش جنوب آسیاست نه جنوب شرق
آخرین اخبار