قم؛

افطار چی بخوریم؟

افراد روزه دار بایستی افطار سبک داشته باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  روزه داران در طول روز با کمبود آب و نمک  و قند مواجه هستند بنابراین در هنگام افطار باید این کمبود ها  جبران شود.

شروع افطار  باید  با سوپ ولرم و  مقداری شیر به همراه میوه های خشک نظیر خرما،کشمش و برگه آلو و یا حتی شله زرد توصیه می شود . آش ، شیر برنج ، فرنی و حلیم کم چرب نیز گزینه های خوبی برای افطار است .

خوردن 3 یا 4 عدد خرما قند روزه دار را به حد مطلوب می رساند و بنابراین نباید در شیرینی های سالم نیز افراط کرد . مصرف زولبیا و بامیه چون حاوی مقادیر زیادی قند ساده و چربی مضر است به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

در فصل تابستان به علت گرمای زیاد و احساس تشنگی بیشتر افراد  شروع به نوشدن مایعات فراوان می کنند که مانع دریافت کافی دیگر مواد مغذی در هنگام افطار می شود .

زمان مناسب برای صرف شام حدود 2 ساعت بعد از افطار است.

 شام باید حاوی مواد غذایی از گروه نان و غلات (برنج، نان ، سیب زمینی یا ماکارونی ) ، گروه گوشت و حبوبات (گوشت قرمز، مرغ ، ماهی ، لوبیا ، عدس ، نخود و...) گروه لبنیات (شیر ، ماست ،دوغو...) و گروه سبزیجات و هم چنین با یک فاصله زمانی گروه میوه جات باشد .

وعده شام بهتر است که سبک باشد چرا که امکان خواب راحت و احساس گرسنگی در وعده سحر را فراهم می کند . روزه داران به منظور تامین مایعات و الکترولیت های مورد نیاز خود بهتر است پس از صرف افطار و تا قبل از خواب تریجحا انواع میوه ، آب میوه طبیعی ، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن بنوشند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار