سیکینگ آلفا: بهای نفت خام تا 55 دلار افزایش می‌یابد

بهای نفت در هفته‌های آینده همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سیکینگ آلفا؛ در حالی که بهای نفت به 49.8 دلار رسیده و شاخص دلار نیز روز به روز کاهش می یابد، می توان با اطمینان گفت بهای نفت هنوز به حداکثر میزان خود نرسیده است.

شرکت های نفتی مختلف از جمله شورون و اکسو، با افزایش بهای نفت در ماه های اخیر، توانسته اند بخشی از ارزش از دست رفته سهام خود را بازپس گیرند. بسیاری از سرمایه گذاران باور دارند که بازگشت تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا باعث توقف رشد بهای نفت در بازار جهانی خواهد شد.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند بهای نفت در آینده نزدیک به حداکثر میزان خود می رسد، می توان گفت پیش بینی آن ها در این زمینه نادرست است. روندهای افزایشی بهای نفت معمولا 30 هفته زمان می برند. در حال حاضر تنها 20 هفته از آغاز افزایش دوباره بهای نفت گذشته است و بر این اساس می توان گفت که این روند حداقل تا 8 هفته آینده ادامه خواهد داشت.

هرچه قدر بهای نفت بیشتر افزایش یابد، می توان گفت سقوط آن نیز با شدت بیشتری رخ خواهد داد. کاهش هرچه بیشتر ارزش دلار نیز باعث می شود تا بهای نفت، فلزات گرانبها و سایر محصولات بازار هرچه بیشتر افزایش یابد.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشته است: از نظر من بهای نفت در هفته های آینده به حداکثر آن، 55 دلار به ازای هر بشکه، خواهد رسید. با توجه به وقایع بازار می توان انتظار داشت بهای نفت پس از دست یابی به این قیمت، با کاهش ملایمی مواجه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار