افزایش بهای نفت/ کاهش کم سابقه بهای طلا در 4 هفته گذشته

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از دو روز افزایش، روز گذشته با کاهش همراه بود؛ اما در ساعات پس از تعطیلی بورس آمریکا، بعد از آنکه داده ها نشان داد سطح ذخایر نفت خام آمریکا به شدت کاهش یافته است، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد: در هفته منتهی به 17 ژوئن (28 خرداد) ذخایر نفت خام آمریکا 5.2 میلیون بشکه کاهش یافت. این رقم سه برابر پیش بینی تحلیلگران بود.

بهای نفت خام برنت با 3 سنت کاهش به 50 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسیده بود؛ اما در ساعات پس از تعطیلی بورس آمریکا، بهای نفت خام برنت به 51 دلار و 10 سنت در هر بشکه افزایش یافت. 

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 11 سنت کاهش به 49 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسیده بود؛ اما در ساعات پس از تعطیلی بورس آمریکا این رقم به 50 دلار و 40 سنت افزایش یافت.

بلومبرگ نیز در مطلبی نوشت: به دنبال افزایش نگرانی ها در خصوص کاهش تقاضا برای فلز زرد پس از همه پرسی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا یا خروج از آن (برکسیت) در روز پنجشنبه، طلا با کاهش کم سابقه ای در مقایسه با 4 هفته گذشته همراه بود. 

بهای هر اونس طلای تحویل ماه اوت با 1.5 درصد کاهش به 1272.50 دلار رسید. درواقع طلا از 24 مه سال جاری میلادی (4 خرداد 95)، با بیشترین کاهش همراه بوده است. بهای هر اونس نقره نیز با 1.1 درصد کاهش به 17.319 دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار