کرمانشاه؛

فرش سنقر و کلیایی با قدمت 400 ساله به ثبت جهانی رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ثبت جهانی "فرش سنقر و کلیایی" خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نعمت‌الله حقیقی  بابیان اینکه این برند جهانی با شماره ثبت 1023 و با نشان "سنقر و کلیایی" به ثبت رسید .

وی ادامه داد:فرش دستباف سنقر و کلیایی در ردیف فرش‌های 13 منطقه دیگر کشور از جمله اردکان، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، ترکمن جرگلان و بجنورد، قشقایی فارس، گبه فارس و ... قرار گرفت و ثبت جهانی شد.

به گفته حقیقی، مرکز ملی فرش با همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به احصاء و جمع‌آوری مدارک جغرافیایی و تاریخی و پرداخت هزینه‌های لازم به شرکت وایپو (شرکت تابعه سازمان ملل مستقر در سوئیس) اقدام شد که در نهایت این مدارک به تایید 23 کشور عضو رسید و اعتراضی هم وجود نداشت.

 وی افزود: این فرش با قدمت 400 ساله 32 طرح و نقشه مختص به خود را دارد.این فرش به دلیل ویژگی‌های سنتی  و طراحی نقشه‌هایی که دارد توانسته در برخی از کشورهای جهانی مشتری جذب کند.

حقیقی با بیان اینکه در همین راستا شرکت تعاونی فرش دستبافت روستایی سنقر با هدف گسترش بازار و حضور دائمی در بازارهای بین‌المللی و خصوصا اروپایی اقدام به تاسیس دفتر و نمایشگاه دائمی فرش دستباف "کلن آلمان" کرد، افزود:  هم اکنون هم برنامه‌هایی برای رونق این فرش در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار