کرمانشاه؛

سرمایه گذاران باید از تولید محصولات فرا سودمند حمایت کنند

مخترع تنها نوشابه پروبیوتیک ایران گفت: به‌دنبال تاسیس اولین مرکز تحقیقات تخصصی صنایع غذایی غرب کشور در کرمانشاه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛دانشیار گروه صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:غذاهای فراسودمند غذاهایی هستند که علاوه بر پایه تغذیه ای مثل ویتامین ها، پروتیین ها و ... که دیگر غذاهای معمولی دارند، دارای یکسری خواص دیگری نیز هستند که موجب ارتقاء سطح سلامت نسل بشر می شود.

 احسان صادقی افزود: میزان تجارت غذاهای فراسودمند در جهان هزار میلیارد دلار در سال است که متاسفانه تاکنون سهم بسیار اندک و ناچیزی از آن به کشور ایران تعلق داشته است.

 وی همچنین یادآور شد: تولید مواد ضد میکروبی، رقابت با عوامل بیماری زا، جلوگیری از ورود بیماری به بدن، کاهش کلسترول خون، کمک به جذب مواد غذایی مفید در بدن، ضد سرطانی بودن، داشتن خاصیت ضد التهابی روده و ... از جمله خواص پروبیوتیک ها هستند.

 این مخترع جوان کرمانشاهی گفت: این وظیفه دولت است که از سرمایه گذاران و کارخانجاتی که روی چنین محصولاتی که سلامت بشر را تضمین می کند، سرمایه گذاری می کنند، حمایت کند.

 صادقی ادامه داد : به دنبال اختراع آب فراسودمند، دوغ فراسودمند، فرآورده های گوشتی فراسودمند، ماء الشعیر فراسودمند و آب میوه فراسودمند نیز هستیم و از همین جا از سرمایه گذاران استان و کشور درخواست داریم که ما را در اجرای این طرح‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار