ارومیه؛

ورزش عنصر اصلی مبارزه با مواد مخدر

سوق دادن نوجوانان وجوانان به ورزش عنصر مطلوبی برای کاهش گرایش به مواد مخدر به شمار می‌رود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ، ورزش را عنصر تأثیرگذاری برای مقابله و درمان اعتیاد دانست و اظهار داشت: مسئله مواد مخدر و مبارزه و مقابله با آن باید بسیار گسترده و به صورت زیربنایی انجام شود تا شاهد اثرات مطلوب و ماندگار در کشور باشیم.

ایراندوست گفت : عقل سالم در جسم سالم ، جسمی که ورزش نکند و تحرک و پویایی نداشته باشد دارای فکر و عقل سالم نخواهد بود و عقلی که سلامت لازم را نداشته باشد مسلماً در معرض انواع خطرات اجتماعی خواهد بود که یکی از این معظلات اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر می باشد .

وی ادامه کرد: ورزش یکی از مسائل بسیار تاثیر گذار در مبارزه با اعتیاد است و کسانی که در این عرصه وارد شده اند، کمتر به مواد مخدر روی می آورند.

ایراندوست ادامه داد : ورزش مرتب می تواند باافزایش روحیه ی شادی و نشاط ، افسردگی را در فرد کاهش دهد و جایگزین مواد مسکن خارجی می شودکه از خارج به بدن وارد می شود و به طور کلی زمانیکه فرد توسط ورزش به روحیه ای با نشاط دست یافته و بر اضطرابها و افسردگی های خود غلبه نمود ‌نیازی به مواد مخدر پیدا نمی کند .

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان افزود : اخیرا تفاهمنامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر منعقد شده که هدف از انعقاد این تفاهمنامه، استفاده کارآمد از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه ورزش در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از طریق اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است.

همچنین بسط و گسترش روحیه نشاط، شادابی و امیدواری، اعتماد اجتماعی، برقراری و گسترش همکاری و هم‌افزایی بخش ورزش با سایر بخش‌ها و بر اساس اهداف مصرح در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر مبارزه و سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.