پیکر مصطفی کمال پورتراب جمعه تشییع می‌شود/ پیام تسلیت وزیر ارشاد به خانواده پورتراب

تشییع پیکر آن مرحوم روز جمعه 4 تیرماه ساعت 9 صبح از مقابل «تالار وحدت» برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل، پس از اطلاع از این اتفاق با انعکاس این خبرناگوار به دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان نماینده ویژه ایشان، به همراه تنی چند از مدیران این موسسه در منزل این هنرمند فقید حاضر شد و پیام تسلیت وزیر محترم را به بازماندگان ابلاغ و همچنین مقدمات اولیه انتقال پیکر ایشان را با مشارکت خانه موسیقی فراهم نمود.
 
دکتر محمد سریر پیشکسوت موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، آذر هاشمی پیشکسوت موسیقی ، نمایندگانی از حوزه های مختلف هنری و جمعی از شاگردان ودوستداران آن تازه گذشته، در ابتدای روز و قبل از انتقال پیکر ایشان در منزل آن مرحوم حضور یافتند.
 
طبق هماهنگی های انجام شده تشییع پیکر آن مرحوم روز جمعه 4 تیرماه ساعت 9 صبح از مقابل «تالار وحدت» برگزار خواهد شد.
 
مصطفی کمال پورتراب زاده 1303 در تهران، آهنگساز ایرانی و از استادان تئوری موسیقی بود. او از اعضای هیئت مؤسس و نایب‌رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. وی شاگرد استادانی همچون یاروسلاوبیزا، حشمت سنجری ، عطاالله خادم میثاق و   و موسی معروفی بود ، همچنین وی تئوری موسیقی ایرانی را نزد روح‌الله خالقی آموخت و از ۱۳۲۴ تدریس موسیقی را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۴۰ سرپرستی یکی از ارکسترهای وزارت فرهنگ و هنر ایران را به عهده گرفت.
 
بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران، پورتراب به تدرسی هارمونی و کنترپوان به صورت خصوصی ادامه داد و پس از گذشت چند سال، به عنوان استاد دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد نیز به صورت رسمی در این زمینه تدریس کرد.پورتراب چندین قطعه موسیقی خلق کرده و چند کتاب نیز نوشته یا ترجمه کرده‌است. یکی از پرفروش‌ترین آثار او کتابی به نام «تئوری موسیقی» است که تا سال ۱۳۹۱ به چاپ چهل و هشتم رسید.وی در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار موسیقی ایران انتخاب شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار