در مراسم تجلیل از خبرنگاران در خانه هنرمندان:

محمد سریر: پیشرفت هنر، وامدار مطبوعات و خبرنگاران است

بخش اعظمی از پیشرفتی که در حوزه هنر ایجاد شده، وامدار بخش مطبوعاتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران صبح امروز در خانه هنرمندان ایران با حضور مجید رجبی معمار مدیر عامل این خانه، محمد سریر و علیرضا غفاری برگزار شد.

محمد سریر رئیس شورای عالی هنرمندان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: رکن دموکراتیک یک جامعه مطبوعات آن است. من می دانم که خبرنگاران شرایط سختی را سپری می‌کنند و شاهد برخی از گرفتاری‌های آن‌ها نیز هستم. ما در مقابل مطبوعات قطعا وظایفی داریم. بخش اعظمی از پیشرفتی که در حوزه هنر ایجاد شده، وامدار بخش مطبوعاتی است.

سریر تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌های مختلف حوزه‌های هنر در حال گسترش هستند و در قیاس با 10 سال گذشته این فعالیت‌ها رشد بسیاری داشته‌اند.

وی در خصوص برخوردش با خبرنگاران و مطبوعات عنوان کرد: من همیشه تلاشم این بوده که در این ارتباطات صادق باشم. همواره هر چه می‌دانستم را گفته‌ام؛ چرا که این رابطه صادقانه را از جمله نکات مهم برای پیشرفت جامعه می‌دانم. همین صداقت‌هاست که بین جامعه، مسئولین و افراد فعال ایجاد می‌شود.

سریر یادآور شد: در دوره‌های گذشته گاهی نه به خبر و نه به اشخاص اعتمادی وجود داشت اما در حال حاضر هر دو به سمتی می‌روند که موجب ترقی کشور شوند.

مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در ادامه این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد استاد معتمدنژاد را زنده کرد و از لزوم گرایش خبرنگاران به حقیقت در همه مقاطع زمانی گفت.

وی با اشاره به شایعاتی که گاه و بی‌گاه ساخته می‌شود، بیان کرد: بحث تولید خبر یکی از موضوعاتی است که گاه موجب ایجاد شایعات می‌شود.

رجبی معمار پس از این، گزارشی از فعالیت‌های خانه هنرمندان ارائه داد و گفت: ما تلاشمان را بر این گذاشتیم که میزان حضور و فعالیت انجمن‌ها و خانه‌های هنری در این مرکز روز به روز افزایش پیدا کند. در حال حاضر حداقل فضای برای تعامل بیش از 12 انجمن و خانه هنری مهیا شده است؛ چرا که اینجا محل ظهور و تجلی هنر است.

رجبی معمار همچنین درباره طرح گسترش فضای خانه هنرمندان گفت: برای بخشی از فضایی که نیروی زمینی ارتش در اختیار دارد، قول‌هایی به ما داده شده است. امیدواریم هرچه زودتر عملی شود تا بتوانیم برنامه‌هایی چون ایجاد کتابخانه، ساخت کارگاه‌هایی برای فعالیت‌های هنرمندان و تمرین هنرمندان عرصه تئاتر و ... فراهم کنیم.

مدیر عامل خانه هنرمندان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد انتظاراتش از مطبوعات عنوان کرد: تقاضا دارم زمانی که خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها به صحبت در مورد موضوعی درباره خانه برخوردند، پیش از انتشار، آن را با ما در میان بگذارند تا ما هم صادقانه جواب دهیم.

وی در آخر از لزوم تشکیل شورای هنرهای تجسمی برای تعامل بیشتر با انجمن‌های هنری خبر داد و گفت: فردا جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌شود. امیدواریم با یک مصوبه این شورا شکل بگیرد و نماینده انجمن‌های تجسمی هر چه سریعتر معرفی شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار