اظهارات طنزآمیز رئیس جمهور آتی پرو درباره ترامپ

فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری پرو در اظهاراتی همراه با طنز اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود، روابط کشورش با واشینگتن را «با اره» قطع می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، پدرو پابلو کوشینسکی، فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری پرو در اظهاراتی همراه با طنز و شوخی اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، روابط کشورش را با واشینگتن قطع خواهد کرد. 

 کوشینسکی، ۷۷ ساله، که در دور دوم انتخابات در رقابتی سخت به پیروزی رسید گفت در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما که برای تبریک به وی تماس گرفته بود نگرانی خود را در مورد ریاست جمهوری احتمالی ترامپ اعلام کرد. 

کوشینسکی در اینباره گفت: «در مورد علایق خود در آمریکا با اوباما صحبت کردم و نگرانی خود را در مورد یکی از نامزد‌ها اعلام کردم. اوباما به من اطمینان داد رای دهندگان آمریکا در ‌‌نهایت تصمیم درست را خواهند گرفت.» 

در این بین یکی از خبرنگاران از کوشینسکی پرسید آیا ترامپ یک تهدید است؟ چرا؟ وی پاسخ داد: «زیرا او قصد دارد دیواری بین آمریکا و آمریکای لاتین بکشد و از مکزیکی‌ها برای ورود به آمریکا پول دریافت کند.» 

خبرنگار دیگری پرسید اگر ترامپ پیروز شود چه تاثیری بر اینجا خواهد داشت؟ ‌

کوشینسکی پاسخ داد: «ما یک اره بر می‌داریم و روابط با آمریکا را قطع می‌کنیم.» 

ترامپ با اظهارات جنجالی خود علیه مهاجران موجی از انتقادات را در کشورهای آمریکای لاتین علیه خود برانگیخته است. بیشترین انتقاد در این خصوص در مکزیک بوده است و انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور این کشور، فعالیت‌های ترامپ را به ظهور آدولف هیتلر تشبیه کرده است. 

پرو و آمریکا سال ۲۰۰۹ یک قرارداد تجارت آزاد امضا کردند و هر دو در پیمان شراکت ترانس پاسیفیک عضویت دارند. ترامپ از این پیمان و عضویت آمریکا در آن انتقاد کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار