اذعان به شکست اتحادیه اروپا در حل بحران آوارگان

مجمع پارلمانی شورای اروپا به شکست اتحادیه اروپا در حل بحران آوارگان اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ مجمع پارلمانی شورای اروپا که این هفته در استراسبورگ نشست تابستانی خود را برگزار کرده است، روز چهارشنبه در پایان بحثها و مذاکرات طولانی خود درباره بحران آوارگان، با تصویب قطعنامه ای ضمن اذعان به شکست اتحادیه اروپا در حل بحران آوارگان تاکید کرد بحران آوارگان در یونان باید به عنوان مشکل کل اروپا در نظر گرفته شود.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در قطعنامه خود از اتحادیه اروپا و اعضای آن خواست از مقامات یونان در مقابله با پیامدهای بحران آوارگان حمایت کنند، همبستگی خود را برای مرتفع کردن این بحران تقویت نمایند و بحران آوارگان در یونان را نه فقط مشکل یونان بلکه مشکل کل اروپا در نظر بگیرند.

تینک استریک، تهیه کننده گزارشی که در مجمع پارلمانی شورای اروپا توسط سیصد و شش نماینده چهل و هفت کشور عضو شورای اروپا مورد بررسی قرار گرفت، اذعان کرد:" اتحادیه اروپا در تلاشهای خود برای پیدا کردن پاسخی مناسب برای بحران آوارگان و تقسیم منصفانه مسئولیت ها میان کشورهای عضو شکست خورده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی عضو یا غیرعضو اتحادیه اروپا با بحران آوارگان یک رفتار متکبرانه زننده از خود نشان دادند و نه تنها باری از روی دوش یونان برنداشتند بلکه با رفتار و سیاستهای خود فشارهای موجود بر این کشور را افزایش دادند."

این عضو سوسیالیست پارلمان اروپا در گزارش خود که تحت عنوان " آوارگان در معرض خطر در یونان" تاکید کرد یونان صرفا به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در اتحادیه اروپا باید در بحران آوارگان متحمل فشارهای شدیدی شود در حالی که این کشور برای تحمل فشارها و قبول مسئولیت مدیریت بحران آوارگان، از بسیاری جهات به ویژه ناکارآمدی سیستم پناهندگی و مشکلات اقتصادی خود نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا وضعیت شکننده تری دارد.

توربیورن یاگلند دبیر کل شورای اروپا نیز تاکید کرد:" در حال حاضر نزدیک به چهل و شش هزار آواره و مهاجر در بخش قاره ای یونان به سر می برند و حدود هشت هزار و پانصد نفر دیگر نیز در جزایر دریای اژه اسکان داده شده اند. ما باید به خاطر داشته باشیم که یونان برای تامین نیازهای حدود پنجاه و دو هزار آواره ای که در خاک این کشور حضور دارند، به کمکها و همبستگی بیشتر از طرف کشورهای اروپایی نیاز دارند."

سیاست های اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت که بیشتر از هر زمانی این نهاد را دچار تفرقه کرده و ناتوانی آن را برای حل بحران آوارگان بیش از هر زمان نمایان ساخته است به همین علت این سازمان اروپایی در ماههای اخیر هدف انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.

جمعه گذشته سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز اعلام کرد در اعتراض به سیاست های اتحادیه اروپا که آوارگان را با همه دردها و رنجهایشان از مرزهایش دور می کند و مانع از ورود آنها به اروپا می شود، دیگر حمایت های مالی این اتحادیه را قبول نخواهد کرد.

در چنین شرایطی گزارش تینک استریک در مجمع پارلمانی شورای اروپا بازتاب وسیعی داشت و بسیاری از نمایندگان اروپا از تلاشهای یونان برای مقابله با بحران بی سابقه آوارگان استقبال کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار