کشف 18 قلم داروی دامی قاچاق در قوچان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از کشف 18 قلم داروی دامی قاچاق دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علیرضا قدرتی با اشاره به اهمیت نظارت بر مکان های عرضه داروهای دامی گفت : در راستای نظارت بر اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو،طرح تشدید نظارت بر داروخانه هاي دامي اين شهرستان اجرامی شود.

وی افزود:در همین راستا شبکه دامپزشکی این شهرستان با بازدیدهای دوره ای از 5 داروخانه دامپزشکی و مراکز درمانی دامی 18 قلم داروی دامی قاچاق از 2 داروخانه متخلف را کشف و ضبط نمود که پرونده های این متخلفین جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان با بیا ن اینکه اکثر داروهای دامی قاچاق از چه کشورهایی وارد میشود تصریح کرداکثر داروهای قاچاق از کشورهای همسایه غربی ایران ، علی الخصوص کشور عراق، وارد بازار عرضه داخلی می شود و با توجه به اوضاع نابسامان این کشور، هیچگونه نظارتی در مبدا بر این داروها نیست که به نوبه خود این داروهای قاچاق می توانند مشکلات عدیده ای را در جمعیت دامی و حتی جمعیت انسانی به دنبال داشته باشند.

قدرتی از اهداف سازمان دامپزشکی جلوگیری از خرید و فروش داروهای خارج ازچرخه نظارتی بیان کرد شبکه دامپزشکی و تاریخ منقضی همچنین انطباق شرایط فیزیکی داروخانه ها با ضوابط و دستور العمل های سازمان دامپزشکی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار