آبادان؛

برگزاری مانور آمادگی در مجتمع بندری امام خمینی

مانورآمادگی بدون اعلام قبلی آتش نشانی در بندر امام خمینی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی  خوزستان  گفت : این مانور که در استای مقابله با حوادث  کالای خطرناک و بدون هماهنگی قبلی و به منظور ارزیابی توان عملیاتی نیروهای واکنش سریع مرکز ایمنی و آتش نشانی اجرا شد.

ابوطالب گرایلو  افزود :  طبق سناریوی اعلام نشده، تیم واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی پس از دریافت پیام  وقوع حادثه ی فرضی  نشت گاز کلر، به عنوان اولین تیم عملیاتی وارد صحنه حادثه  شد .

وی  گفت : در این مانور  که  به دلیل  نشت گاز کلر حادث شده بود، یک نفر از نیروهای شاغل در آن مکان دچار مسمومیت  شد که به محض دریافت پیام، با تشکیل تیم عملیاتی و طی دستور فرمانده عملیات، اقدامات لازم در جهت امداد و نجات  فرد حادثه  دیده و مهار نشت گاز انجام شد .

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری انواع کالاهای خطرناک در طبقه بندی های مختلف در این مجتمع بندری، بر لزوم برخورداری از آمادگی قبلی و دانش و تجربه ی کافی در برابر حوادث احتمالی ناشی از این کالاها تأکید کرد افزود: بررسی و ارزیابی عملکرد نیروهای عملیاتی و سرعت و میزان دقت آنها از جمله موارد مهمی بود که در این مانور مد نظر قرار گرفت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.