قم؛

روزهای گرم و نوشیدنی‌های خنک

در روزهای گرم، نوشیدنی‌های خنک طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنند، اما گاهی تنها نمی‌توان با آب روزها را گذراند، چرا که افت فشار و گرمازدگی در روزهای گرم‌ بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ وقتی گرمای تابستان ما را به تشنگی می‌اندازد، خوردن هندوانه یک راه بسیار سالم و مطمئن برای جایگزین شدن نوشابه‌های انرژی‌زاست. ازآنجا که مقدار آب زیادی دارد، آب موردنیاز بدن ما را تامین می‌کند و هیچ چیز در یک روز گرم تابستانی بهتر از خوردن یک تکه هندوانه دلچسب و آب‌دار نیست!

سکنجبین شربت مناسبی برای فصل گرم است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با روش تهیه این نوع شربت آشنایی کامل دارند، چراکه از قدیم و ندیم سکنجبین رفیق کاهو بوده و هر وقت که سفره‌ای از کاهو می‌گسترانند، سکنجبین نیز در کنارش بوده و هنوز هم ما ایرانی‌ها دوست داریم این دو را با هم مصرف کنیم.

مصرف مواد یخی مانند بستنی‌های یخی و شربت‌های خانگی که به صورت یخی تهیه می‌شوند، عطش ناشی از گرمای تابستان را از بین می‌برد.

یخ بودن موادی مانند شربت آبلیمو و یا شربت آلبالو که به طور خانگی تهیه شده، مصرف این نوع مواد در کاهش عطش ناشی از گرمای تابستان بسیار مفید می باشد.

انتهای پیام/ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار