قم؛

تابستانی دل‌پذیر با عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی می‌تواند از عطش و دمای بدنتان بکاهد و برای سلامت جسم و روح شما مفید باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در روزهای  گروم تابستان این شربت‌های گیاهی می تواند عطش شما را کاهش دهد.

شربت سکنجبین - خیار

این شربت به دلیل داشتن سکنجبین اثرات ضددل‌درد   دارد و خیار آن اثرات خنک‌کننده و ضدتشنگی دارد. برای تهیه آن می‌توانید مقداری خیار رنده شده را به مخلوط آب و شربت سکنجبین اضافه کنید و سرد بنوشید. نوشیدن شربت سکنجبین به دلیل خاصیت و طبع سرد و خنکی که دارد موجب کاهش حرارت بدن و از بین رفتن گرمای درونی می‌شود. به این ترتیب فرد بعد از نوشیدن این شربت احساس راحتی و خنکی می‌کند.

تابستانی دل‌پذیر با عرقیات گیاهی

عرق کاسنی و مقاومت بدن در مقابل گرما

عرق کاسنی  از جمله داروهای گیاهی محسوب می‌شود که علاوه بر افزایش میزان تحمل بدن در برابر گرما، نوشیدن روزی 2 فنجان از این عرق گیاهی در فصل‌های گرم سال به پاک‌سازی اخلاط نامناسب از بدن به ویژه کبد کمک کرده و میزان تعریق بدن را نیز افزایش می‌دهد.


تابستانی دل‌پذیر با عرقیات گیاهی

نعناع

هم نعناع و هم قرص نعناع خواص خنک‌کنندگی بسیار بالایی دارند و رایحه تند آن می‌تواند تنبلی که در فصل گرما در همه ما ایجاد می‌شود را از بین ببرد. افرادی که در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا دائم در حال نوشیدن انواع نوشیدنی‌ها  بهتر است در طول روز یک بار شربت نعناع  بنوشند.

تابستانی دل‌پذیر با عرقیات گیاهی

انتهای پیام/ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار