ایجاد ثروت با همراهی علم و تجربه

مخترع برگزیده جشنواره رویش گفت: با کاربردی شدن اختراعات و همراهی علم و تجربه ثروت در کشور ایجاد می شود.

حمدرضا معصوم‌زاده مخترع برگزیده جشنواره رویش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مسئله اشتغال زایی و ایجاد ثروت اظهار داشت: راه‌های رونق عرصه اختراعات، کنترل واردات بوده و این کار کمک بزرگی به تولیدات و اقتصاد کشور کردو  بومی سازی را ترویج داد.

وی ادامه داد: گسترش و توسعه حوزه اختراعات کاربردی نیازمند حمایت جدی همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط است و حمایت‌ها باید در سازوکار مشخص و از اختراعاتی با معیارهای معین صورت گیرد.

این مخترع برگزیده جشنواره رویش در خصوص کاربردی شدن اختراعات گفت:  اخترعات کاربردی که می‌توانند دردی از جامعه مداوا کنند یا کشور را از واردات کالایی بی‌نیاز کنند، باید وارد گردونه حمایتی شوند. 

معصوم زاده یاد آور شد: روند کاربردی شدن اختراعات  هم انگیزه افراد را برای اختراع کاربردی افزایش می‌دهد و هم در هدررفت زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

مخترع برگزیده جشنواره رویش عنوان کرد: حمایت و ارزیابی باید بر معیار میزان اثرگذاری استوار باشد و نه صرفاً ادعای مخترع. عرصه اختراعات عرصه عمل است و فرد باید توانایی خود را در میدان عمل نشان دهد.

وی گفت: من با مدرک دیپلم در صنعت فعالیت می کنم و  پس از گذشت این همه سال بخوبی دریافتم که علم و تجربه به تنهایی نمی‌توانند فرد را به موفقیت برسانند بلکه باید این دو را در کنار یکدیگر قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار