آغاز عملیات آسفالت محور بردسکن - سبزوار به طول ۱۵ کیلومتر

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسکن از آغاز عملیات اجرایی آسفالت محور بردسکن- سبزوار به طول ۱۵ کیلومتر و به روش چیپسیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کامیاررضا ریاضی افزود: در روش چیپ‌سیل، آسفالت با ترکیبی از قیر و مصالح سنگی مخلوط و سپس با غلتک روی آن کوبیده می‌شود.

وی درباره مزایای آسفالت حفاظتی کم‌ضخامت گفت: اجرای سریع و آسان، غیرقابل نفوذشدن بستر راه، افزایش مقاومت سایشی و لغزشی، بهسازی موقت لایه راه‌های موجود آسفالتی و بتنی، افزایش عمر، بهره‌وری و کاهش هزینه‌های اجرا از جمله این مزایاست.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسکن افزود: مهم‌ترین مزایای استفاده از روش چیپ‌سیل، انعطاف‌پذیری در زیر بارهای ترافیکی، جلوگیری از تشکیل یخ در لایه آسفالت، کاهش آلودگی صوتی ناشی از عبور ترافیک، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، پاکیزه‌کردن محیط زیست، کاهش ترک‌خوردگی در مقابل انبساط و انقباض است.

وی گفت: پروژه فوق یک لایه حفاظتی آسفالت است که باعث احیای آسفالت‌های قدیمی و افزایش عمر آن می‌شود.

ریاضی با اشاره به اینکه محور بردسکن - سبزوار یکی از مهمترین محورهای ارتباطی این شهرستان می‌باشد، افزود: اجرای عملیات چیپسیل و حتی روکش آسفالت در این محور ضرورت دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.