کرمان؛

عزم ملی برای حل مشکل ربای بانک ها

حل موضوع ربوی بودن بانک ها و تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می گیرد، نیاز به عزم ملی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نشست با علما و روحانیون استان در خصوص فرهنگ و اقتصاد مقاومتی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی با معجزه و در بازه زمانی کوتاهی تحقق نمی یابد، یادآور شد: حداقل سه یا چهار سال طول می کشد تا منویات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در جامعه عینیت یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه استاندار کرمان در استان کرمان به خوبی کار کرده اند، خاطر نشان کرد: مشکل آب در استان کرمان با همت استاندار کرمان مرتفع شده و آنچه برای ما اهمیت دارد این است که خود را اصلاح کرده و گوش به فرمان رهبری باشیم.
آیت الله جعفری در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) فضلیت علم و دانش را بالاتر از فضیلت بندگی و عبادت خداوند می دانند، گفت: اگر حتی کسی در شب قدر وقت خود را صرف کسب علم و دانش کند، این کار مهمتر از دعا خواندن و امثال این کارها است.
حل موضوع ربوی بودن بانکها نیاز به عزم ملی دارد
امام جمعه راین گفت:حل موضوع ربوی بودن بانک ها و تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می گیرد، نیاز به عزم ملی دارد.
حجت الاسلام حمید اسماعیل پور با اشاره به اینکه تا زمانی که موضوع ربوی بودن بانک ها وجود دارد هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید، یادآور شد: بخش خصوصی که 13 هزار میلیارد تومان امکانات در اختیار دارد، متاسفانه دسترسی بسیار آسانی به منابع دولتی نیز دارد و این دسترسی از سوی مردم و قشر متوسط و ضعیف وجود ندارد.
وی با تاکید براینکه باید کاری کرد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رهبری بر توسعه صنایع کوچک، لازم است که دسترسی مردم به منابع دولتی تسهیل شود.
امام جمعه راین ، عدم زمینه سازی صادرات بی دغدغه محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: کسانی که نمی گذارند این اتفاق رخ دهد، منابع شان در خطر است.

خام فروشی منابع معدنی به اقتصاد مقاومتی ضربه می زند
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه خام فروشی منابع معدنی به اقتصاد مقاومتی ضربه می زند، افزود: اگر معادن را فرآورده کرده و صادر کنیم، تفاوت قیمت آن بسیار زیاد خواهد بود.
حجت الاسلام علی عارفی با اشاره به زرخیز بودن استان کرمان در سطح دنیاست، یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شناسایی توانایی های هر منطقه به طور کامل انجام شود، زیرا برخی پروژه ها متناسب با موقعیت جغرافیایی آن منطقه نیست.
وی با تاکید براینکه در استان کرمان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور به دلیل نبود مدیریت صحیح و فرهنگ نادرست، در بخش کشاورزی نوعا بازنده هستیم، خاطر نشان کرد: در برخی محصولات کشاورزی مانند پسته،خرما، جو و گندم یک ظرفیت بزرگی در استان کرمان وجود دارد که از آنها به درستی استفاده نمی کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به آسیب های اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: عدم بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد یکی از آسیب ها در مسیر تحقق اقتصادمقاومتی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ربا ، بانکداری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار