کرمان؛

هدر رفت 30 درصدی محصولات کشاورزی

30 درصد محصولات کشاورزی قبل از مصرف، هدر می روند و این با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان  در نشست با علما و روحانیون استان در خصوص فرهنگ و اقتصاد مقاومتی که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، افزود: روحانیون با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تریبون هایی که در اختیار دارند می توانند ضمن توسعه وحدت، مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را هموارتر نمایند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی در جامعه را وظیفه ای سنگین، خطیر و حساس بر عهده روحانیون دانست و گفت: روحانیون می توانند از تریبون هایی که در اختیار دارند در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نهایت بهره برداری را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید دست به دست هم دهیم، یادآور شد: تنها استانی هستیم که از امامان جمعه خواسته ایم که در مسیر اجرای طرح ها و تحقق مثلث توسعه اقتصادی همکاری داشته باشند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه در استان کرمان با دو نگاه پروژه های دولتی و مردمی کردن اقتصاد در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می داریم، خاطر نشان کرد: در حوزه های مختلف از جمله در مرمت بناهای تاریخی استان کرمان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده شده است.
وی پتروشیمی را یکی از مزیت های استان کرمان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر موضوع پتروشیمی و ارزش افزوده بالای آن نیز تاکید داشته اند که در استان کرمان از این مزیت موجود، بهره برداری مناسب صورت گیرد.
استاندار کرمان یادآور شد: در مسیر حمایت از واحدهای صنعتی کوچک نیز از 1500 واحد صنعتی استان کرمان، 589 پروژه انتخاب شده تا گردش مالی آنها تامین شده و پول به آنها تزریق شود.
رزم حسینی با تاکید براینکه در سال گذشته 150 میلیارد تومان برای خوداشتغالی در استان کرمان پرداخت شده است و همه می توانند از این ظرفیت برای توسعه اشتغال استفاده کنند، خاطر نشان کرد: امسال نیز 300 میلیارد تومان برای توسعه خوداشتغالی در استان کرمان پرداخت شده است.
وی افزود: شناسایی ظرفیت های منطقه ای نیز در طرح آمایش سرزمینی استان کرمان آماده شده است تا از ظرفیت های استان کرمان بهره برداری مناسبی صورت گیرد.
بخش فرهنگی اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش فرهنگی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است، افزود: بخش عمده ای از اقتصاد مقاومتی در شیوه مصرف و فرهنگ استفاده از دارایی های موجود است.
حجت الاسلام علی ایمانی تبار با تاکید براینکه روحانیون باید فرهنگ استفاده صحیح از منابع موجود را در بین مردم ومسئولان به خوبی مطرح کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر بخش عمده ای از دارایی های موجود در کشور اسراف می شود.
وی با اشاره به اینکه با وجود طرح مسائلی درباره کمبود منابع آبی، هنوز هم شاهد هستیم که مردم از سر ناآگاهی آب را هدر می دهند، یادآور شد: متاسفانه 30 درصد محصولات کشاورزی قبل از مصرف، هدر می روند و این با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد.

در ادامه این نشست جمعی از روحانیون و علمای استان کرمان به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان پرداختند.
در این نشست دو ساعته، علما و روحانیون پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، میهمان ضیافت افطاری استاندار کرمان بودند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: هدر رفت ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار