قزوین؛

776 میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری تحت فشار استان

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت :امسال 776 میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری تحت فشار استان قزوین اختصاص می یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی مراد اکبری در دیدار با استاندار قزوین گفت: بنا به درخواست مسئولان این استان سقفی برای اجرای شبکه های آبیاری نوین با مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی قائل نخواهیم بود.



وی همچنین ازاختصاص 28 هزار میلیارد اعتبار برای اجرای طرح های آب و خاک در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: نزدیک به 15 هزار میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

علی مراد اکبری با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات تنها 12-13 استان موفق به استفاده از اعتبارات این بخش شدند افزود : با منابع اختصاص یافته امسال با دغدغه کمتری در این خصوص مواجه هستیم.

وی از فعالیت 800 شرکت در بخش طراحی و اجرای شبکه های آبیاری نوین درکشور خبر داد و گفت: این شرکت ها با وجود برخورداری از دانش فنی و تجهیزات لازم به دلیل ناتوانی مالی، پیمانکاران قدرتمندی نبوده و نمی توانند در این حوزه طرح های بزرگ اجرا کنند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به بحران کمبود آب در بخش کشاورزی، افزود: از 650 دشت کشور، 300 دشت در وضعیت بحرانی قرار دارند که اگر برای حل مشکل آنها اقدام نکنیم به مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد.

اکبری ادامه داد :  تاکنون به لحاظ ارزی 10 میلیارد دلاراز سوی دولت برای تنظیم و مهار آب های کشور اختصاص داده شده است .

وی همچنین از اجرای طرح وزارت جهاد کشاورزی برای انتقال کشت گیاهان پرمصرف آب به محیط های کنترل شده از جمله گلخانه ها در آینده خبر داد.

اکبری ، اجرای طرح ارتقای بهره وری در بخش های مختلف کشاورزی را از برنامه های جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود : در این طرح همه شاخص های بهره وری در بخش کشاورزی، ارتقا می یابند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت : به منظور اجرای طرح بهره وری دیگر نمی توان اجازه کشت برنج در هر استان و هر منطقه ای را داد گفت:  باید این محصول تنها در استان های گیلان و مازندران که از آب کافی بهره مند هستند، کشت شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.