قزوین؛

اجرای طرح آبیاری مدرن در 50 هزار هکتار از اراضی استان

بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛استاندار قزوین گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی داریم بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار دهیم.

فریدون همتی استان بیان کرد :  اجرای سامانه های آبیاری نوین در 40 هزار هکتار از اراضی و باغ های استان قزوین باید در سفر رئیس جمهوری نیز مطرح شود تا از حمایت های بیشتر دولت برای اجرای این طرح بزرگ برخوردار شویم.

استاندار  با اشاره به قابلیت های کشاورزی قزوین، گفت: این استان به لحاظ نزدیکی به تهران، بخش قابل توجهی از تامین امنیت غذایی پایتخت را عهده دار است بنابراین برای حفظ و ارتقای قابلیت های کشاورزی قزوین باید شاهد حمایت های بیشتری از سوی مرکز و وزارتخانه بود.

وی تصریح کرد:دشت قزوین برای ما بسیار مهم است وبایدنشان دهیم قادریم کارهای بزرگ را اجرا کنیم لذااز ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان  انتظار دارم پاشنه ها را بکشد تا بتوانیم با سرعت بیشتری مزارع خود را به سمت آبیاری نوین هدایت کنیم.

همتی یادآورشد :  آماده اجرای طرح های مهم کشاورزی کشور به صورت پایلوت در قزوین هستیم و با همکاری وزارتخانه امیدواریم بتوانیم الگوهای مناسبی را در کشور اجرایی کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: اجرا ، طرح ، آبیاری ، هکتار ، اراضی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.