ارومیه؛

فعالیت 1500 موسسه خیریه در آذربایجان غربی

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از فعالیت 1500 موسسه خیریه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیامک نبی زاده در آیین جشن گلریزان نیازمندان بهزیستی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور اعتبارات خوبی را برای مددجویان تحت پوشش این سازمان اختصاص می دهد که این مبالغ با کمک های اهدایی از سوی خیرین در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی با بیان این که در سطح استان بیش از 1500 موسسه خیریه فعال است، گفت: از این تعداد حدود یک هزار و 300 موسسه خیریه و هیات امنایی بوده و بقیه به صورت خصوصی در حال فعالیت است.

نبی زاده با بیان این که دستورالعمل جمع آوری کمک های مردمی به موسسه های خیریه ابلاغ شده است، اضافه کرد: سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان همچون سنوات گذشته برنامه های متعددی را برای رسیدگی هر چه بهتر به مددجویانی که از نظر اقتصادی، رفاهی و اجتماعی در مشکل هستند، تدارک دیده است به طوری که با هماهنگی مسئولان نسبت به اجرای این برنامه ها اقدام می شود.

وی افزود: مراکز خیریه خصوصی حق دریافت مشارکت های مردمی را ندارند ولی در قبال آن، سازمان برای این مراکز به ازای هر معلول ماهانه پنج میلیون ریال یارانه پرداخت می کند.

نبی زاده گفت : هم اینک سیاست کلی سازمان بهزیستی توسعه مراکز نیست بلکه هدف این است که از خدمات موسسه ای خارج شده و به جهت حفظ حرمت و کرامت معلول، وی در کانون خانواده باشد به همین خاطر رویکرد این سازمان محدود کردن توسعه این گونه مراکز و سوق دادن فعالیت آنها به سمت توانبخشی خانواده ها است.

وی افزود: بافت مذهبی و حاکم بودن ارزش های دینی در جامعه امتیاز بسیار بزرگی برای هدایت انسان های نیکوکار و افراد خیر به سمت امور خیریه است.

نبی زاده گفت: روحیه مشارکت پذیری مردم و خیرین در حمایت از برنامه های حمایتی این سازمان در طی سال های اخیر ارتقای چشمگیری یافته است.

وی در خصوص اشتغال و مسکن مددجویان گفت: سازمان در راستای وظایف محوله خود خانواده هایی را که دارای دو معلول هستند، تا پایان سال 95 صاحب مسکن می کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب نیز در این مراسم گفت: چهار هزار و 500 خانواده تحت پوشش بهزیستی میاندوآب هستند.

علی کریمی افزود: در سال گذشته در مجموع 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای مددجویان بهزیستی و 9 میلیارد و 200 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی برای موسسه های خیریه تحت پوشش این نهاد کمک جمع آوری شده بود.

وی اضافه کرد: در جشن رمضان امسال هم 500 میلیون ریال برای بهزیستی و موسسه های خیریه تحت نظر بهزیستی از سوی خیرین جمع آوری شد که این مبالغ برای امور درمان، زندگی، لوازم ضروری و ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و توانخواهان هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: 256 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که برای ساخت مسکن برای این افراد نیاز به حمایت خیرین است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.