نسل جدید داروی نوترکیب آلفا 2b وارد بازار می‌شود

رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با اشاره به قابلیت خاص داروی نوترکیب آلفا 2b در کنترل عفونت های حاد ویروسی ، از ورود نسل جدید آن در آینده نزدیک خبرداد .

هومن کاغذیان رئیس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ضمن تاکید بر تولید نسل جدید داروی نوترکیب آلفا 2b افزود : این محصول برخلاف سایر انواع خود با افزایش 3 برابری قدرت ماندگاری موثر در بدن بیماران  دیگر نیازی به تزریق مکرر و چند باره در طول دوران درمان ندارد و علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار قابل ملاحظه ، با افزایش چشمگیر کیفیت و میزان اثر گذاری ، سری جدید دارو حیاتی آلفا 2b می تواند گام موثری در کنترل بیشتر بیماریها حاد عفونی بردارد .

وی در خصوص موارد مصرف داروی چند ظرفیتی آلفا 2b تاکید کرد : این فرآورده بشتر در بیماران بالای 18 سال و به منظور کنترل  - عفونت های ویروسی پر خطر همچون  پاپیلومای انسانی، هپاتیت ویروسی حاد و تحت جاد، هپاتیت ب فعال مزمن، هپاتیت C مزمن، هرپس زوستر و سندرم ساکومای نوع کاپوسی ناشی از HIV.- و در مان و کنترل بیماریهای خونی  بدخیم نظیر: لوکمی نوع Hairy cell ، لوکمی مزمن میلوژنوس، لنفومای فولیکولی و انوع تومورها مورد مصرف قرار می‌گیرد .

کاغذیان با بیان اینکه نسل جدید داروی آلفا 2b به صورت پودر لیوفیلیزه یکنواخت سفید رنگ است گفت : در واقع هر ویال این محصول، در قالب پاستو فرون آلفا 2b ، 3 میلیون واحد بین المللی پروتئین سترون، خالص  و محلول در آب از نوع اینترفرون آلفا که به روش DNA نو ترکیب تولید می گردد را در بر میگیرد به گونه ای که  این فرآورده حاصل تخمیر سویه ای ( نوع میکروبی ) از E.coli دارای ماده ای موسوم به پلاسمید دستکاری شده است .

وی اظهار داشت : آلفا 2b جدید حاوی ژن اینترفرون آلفا 2b لوکوسیت های انسانی به صورت پودر سفید رنگ و قابل حل در آب است که درنتیجه اقدامات و اصلاحات انجام گرفته محلول های نهایی فاقد ذرات معلق و به شکل تزریق زیر جلدی قابل مصرف مصرف میشود.

وی افزود: از سوی دیگر این فرآورده حاوی 1.5 میلی گرم آلبومین انسانی و فاقد محافظ است و هم اکنون نیز همه مراحل و آزمایش‌های آن با موفقیت به انجام رسیده که به زودی در قالب بسته های 25 تایی شامل ویال های 2R وارد بازار دارویی کشورمان می‌شود . 

انتهای پیام /

برچسب ها: واکسن ، نوترکیب ، آلفا 2b
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار