لرستان؛

احداث شهرک‌های دامپروری و گلخانه‌ای در شهرستان‌های لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احداث شهرک های دامپروری و گلخانه ای در شهرستانهای لرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کیانپور برای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: ۱۱ شهرستان در لرستان وجود داشته که با تعریف دو طرح بزرگ صنعتی در هر شهرستان می توان به توسعه و اشتغال آن ها کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید عقب ماندگی های استان در بخش کشاورزی و دامپروری جبران شوند، افزود: علی رغم اینکه ۱۰ درصد روان آب ها از لرستان عبور کرده و سومین استان آبخیر کشور محسوب می شود اما تنها ۲۵ درصد اراضی کشاورزی استان آبی هستند..

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برنامه ای بر روی تولید دو میلیون راس دام سبک تهیه شده و در هر شهرستان یک شهرک دامپروری و گلخانه ایی تشکیل شود گفت: از آنجا که بسیج سازندگی با هزار و ۸۵۶ طرح با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان اشتغال زایی ایجاد می کند پس می توان از طریق اشتغال های خرد قدم های موثری را در راستای توسعه منطقه برداریم.

کیانپور با اشاره به اینکه بخش دولتی برای فرزندانمان اشتغالی نخواهد داشت افزود: حدود ۳۶ منطقه گردشگری در استان وجود داشته که باید برای احیای آن ها قدم های ویژه ای برداشته شود لذا باید در قالب همایشی این ۳۶ منطقه گردشگری معرفی شوند.

وی گفت: گروه های سرمایه گذاری خارجی زیادی به ایران وارد شده است و ما می توانیم طرح های خود را به انگلیسی ترجمه کرده و آن ها را در اختیار هیئت های سرمایه گذاری خارجی قرار دهیم تا سرمایه گذارانی به سمت لرستان سوق داده شوند.

کیانپورافزود: بین پنج تا هفت درصد بودجه ملی کشور از طریق بودجه استانی در حال توزیع است و حدود ۹۳ درصد آن بودجه شناور ملی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.