بیرجند؛

دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی،بیشترین جمعیت مدارس استثنایی استان

دانش آموزان کم توان ذهنی بیشترین جمعیت مدارس استثنایی استان را تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در شورای آموزش و پرورش استان گفت:اجرای سنجش سلامت جسمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در اداره آموزش و پرورش استثنایی است.

محمدی با بیان اینکه امسال مانند سال‌های گذشته تعدادی از دانش‌آموز‌ان در طرح تلفیق فراگیر حضور دارند، افزود: کمبود منابع مالی و هزینه‌های زیاد از مشکلات ما در اداره آموزش و پرورش استثنایی است.

وی گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار نو‌آموز در استان سنجش شده اند که این جمعیت،یک درصد دانش‌آموزان پایه اول کشور است.

وی افزود: خراسان جنوبی سومین استان کشور در بحث ازدواج‌های فامیلی بوده که یکی از مهم‌ترین علل وجود کودکان با نیازهای ویژه در خراسان جنوبی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه کودکان کم‌توان ذهنی در خراسان جنوبی 90.8 درصد از دانش‌آموزان مدارس استثنایی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد:امسال بیش از 14 هزار نوآموز در خراسان جنوبی سنجش می‌شوند که زمان پایان سنجش تا پایان تیرماه و در بیرجند تا مرداد ماه است.

محمدی با اعلام اینکه در شاخص بیمه خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر ‌است به‌گونه‌ای که خراسان جنوبی 10.7 و میانگین کشوری 6.7 درصد است،خاطر نشان کرد:چپ‌دستی دانش‌آموزان خراسان جنوبی از نرم کشوری بالاتر است به‌گونه‌ای که کشوری 7.7 و استان ما 8.8 است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار