رسانه ملی زبان گویای کشاورزان پرتلاش است

رئیس رسانه ملی در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی بر تقویت همکاری‌ها به ‌ویژه حمایت رسانه ملی از تولید داخلی در بخش کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی، در این  نشست دكتر علی‌عسكری با اشاره به جایگاه و اهمیت كشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : ایجاد اشتغال جوانان در روستاها و رشد كشاورزی كشور كه در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار است، مأموریت بزرگ و جهاد گونه وزارت كشاورزی محسوب می‌شود. وی افزود: در كشور ما كشاورزی یك عامل راهبردی در اقتصاد مقاومتی و پایداری در برابر تحریم‌هاست كه در پیشرفت و آبادانی كشور نقش مهمی ایفا می‌كند.
 
 رئیس رسانه ملی با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در كشور تصریح كرد: كوچ روستائیان و كشاورزان از روستاها به شهرهای بزرگ به دلیل بعضاً خشكسالی‌های سال‌های اخیر و برخی عوامل دیگر  بیشترین عامل پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی و نیز كند شدن  چرخه كشاورزی در كشور بوده است.
 
وی افزود: در صورت آباد شدن روستاها و معكوس شدن مهاجرت، كشاورزی به جایگاه اصلی خود بر می‌گردد و این كار بزرگی است كه به عهده وزارت جهاد كشاورزی است و كمك به آن نیز از وظایف صدا و سیما محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان صداوسیما در ادامه تأكید كرد كه رسانه ملی در همه زمینه‌های كشاورزی و معرفی  روش‌های نوین و استفاده از فناوری‌های جدید  به موضوع كشاورزی می‌پردازد تا سطح اطلاعات جامعه كشاورزی كشور افزایش یابد.
 
وی در خصوص تولید برنامه های علمی- آموزشی در موضوع كشاورزی تصریح كرد: تلاش می كنیم تولید برنامه‌هایی با موضوع كشاورزی را نسبت به گذشته افزایش و سطح كیفی برنامه ها را ارتقاء داده تا میزان اثر‌گذاری آن افزایش یابد.
 
دكتر علی‌عسكری در ادامه با اشاره به نقش پراهمیت رادیو در پرداختن به موضوع كشاورزی گفت:‌ امروزه شبكه‌های سراسری و محلی رادیو می‌توانند در موضوع كشاورزی به طور حرفه‌ای ورود پیدا كنند و با بیان مسائل كشاورزان، صدای آنها در موضوعات مختلف باشند.
 
وی با اشاره به شرافت شغل كشاورزی گفت:‌ آمادگی داریم برترین‌های كشاورزی را با هماهنگی وزارت كشاورزی معرفی كنیم تا هم شخصیت‌سازی شود و هم با انعكاس تجربیات كشاورزان در زمینه رشد كشاورزی، منشاء اثر واقع شویم .
 
دكتر علی‌عسكری  با اشاره به تدوین برنامه‌های بلند مدت در این زمینه، گفت: پیشنهاد من این است كه شورای كشاورزی با حضور نمایندگانی از جانب صداوسیما و وزارت جهاد كشاورزی ایجاد شود تا سیاست‌های مناسبی بر مبنای فعالیت‌های حوزه كشاورزی در برنامه‌سازی اتخاذ شود.
 
وی درباره اهمیت تبلیغات كالاهای كشاورزی نیز گفت:‌ محصولات كشاورزی باید از طریق تبلیغات، تجاری‌سازی شوند تا از این روش به نشان برتر تبدیل شوند.
 
وی با اشاره به اینكه حق كشاورزی در كشور ما بالاست اما هنوز ادا نشده است، گفت: تعداد زیادی شركت تولیدات كشاورزی از جمله شركت‌هایی در زمینه خشكبار، كنستانتره ودیگر محصولات خوراكی وجود دارد كه در سطحی گسترده فعالیت می‌كنند و باید با معرفی آنها به رشد كشاورزی كمك شود.
 
دكترعلی‌عسكری به موضوع تشویق جوان‌ها به انجام فعالیت‌های كشاورزی اشاره و تاكید كرد: ‌در این زمینه باید تبلیغ و هزینه شود و وزارت جهاد كشاورزی باید  بودجه‌ای را  به تولید برنامه‌های استانی در زمینه تولیدات كشاورزی اختصاص دهد  تا با این كار، جوانان هم به كار كشاورزی رغبت پیدا كنند و هم زمینه‌سازی برای ایجاد شغل شود.
 
وی افزود:‌ مدیران وزارت كشاورزی با همت بلندی كه دارند می‌توانند در این زمینه ایفای نقش كنند و ما نیز به عنوان رسانه همراه خواهیم بود.
 
در این نشست مشترك وزیر جهاد كشاورزی در سخنانی با اشاره به اینكه ظرفیت لازم برای راه‌اندازی شبكه كشاورز وجود دارد، گفت: كشاورزی مقوله بزرگی  است كه از آن غفلت شده و توانایی‌ها و ظرفیت‌های كشور در این زمینه به خوبی معرفی نشده است.
 
مهندس حجتی افزود: مثلا دو استان گیلان و مازندران به اندازه كشور هلند بارندگی دارند و میلیارد‌ها دلار از صادرات كشاورزی آن عاید كشور می‌شود. وی افزود: اگر ظرفیت‌های خود را ارزیابی كنیم، متوجه می‌شویم چقدر توانایی داریم اما این درست نیست كه كاستی ها و نواقص را به مباحثی چون خشكسالی در برخی مناطق مرتبط كنیم.
 
وی با اشاره به افزایش ضریب خوداتكایی محصولات اساسی مانند گندم، برنج، شكر، دانه‌های روغنی، حبوبات، پنبه، انواع گوشت ، شیر و تخم‌مرغ در سال‌های اخیر گفت: متأسفانه تلاش كشاورزان زحمتكش در این زمینه مغفول مانده و من از دوستان صداوسیما تقاضا دارم زحمت‌های این قشر را همانطور كه دنیا با كشاورزان خود برخورد می‌كند، را انعكاس دهد تا در فرهنگ‌سازی كار و فعالیت كشاورزی اثرگذار باشد.
 
وزیر جهاد كشاورزی ضمن تأكید بر نقش رسانه در ترویج آموزش و توانمندسازی و ارتقای دانش كشاورزان تصریح كرد: آموزش كشاورزان و انتقال مفاهیم به آنها مبحثی است كه نباید در این زمینه كوتاهی شود و ما آمادگی لازم را در همراهی با صداوسیما در آموزش كشاورزان داریم.
 
وی گفت:‌ انتظار داریم طرح‌های موفق در صداوسیما منعكس شود تا تصویر درستی از كشاورزی و محصولات ارائه شود.
 
مهندس حجتی با اشاره به برخی موفقیت‌های حوزه كشاورزی، به سطح زیر كشت گندم در سالجاری اشاره كرد و یادآور شد: پیش‌بینی ما برای خرید گندم در سالجاری 10 میلیون تن است كه تراز تولید و مصرف گندم كشور برابر خواهد شد و این نشان می‌دهد كه كشور می‌تواند در بسیاری از محصولات به خودكفایی برسد و اگر به امر ترویج و آموزش صحیح توجه بیشتری شود این امر محقق خواهد شد.
 
مراسم دیدار روز چهارشنبه عصر رئیس رسانه ملی با وزیر جهاد كشاورزی حضور اعضای شورای معاونان سازمان صداوسیما و وزارت جهاد كشاورزی برگزار شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.