ادبیات در هفته‌ای که گذشت:

آخرین مهلت برای دریافت حواله خرید کتاب ناشران خصوصی/ حذف 20 کتابفروشی از طرح تابستانه کتاب

20 کتابفروشی در ابتدای اجرای طرح تابستانه کتاب، از لیست کتابفروشی‌های متقاضی شرکت در این طرح حذف شدند.

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح تابستانه کتاب در حالی از روز 16 تیرماه آغاز شده است که 20 کتابفروشی از لیست کتابفروشی های متقاضی حذف شدند. در این طرح 530 کتابفروشی ثبت نام کرده اند و صلاحیت 9 کتابفروشی در دست بررسی است.

کلیات آثار حمید سبزواری به همت بسیج هنرمندان کشور گردآوری شده است و در روز شعر و ادب فارسی از این کتاب رونمایی خواهد شد.
در هفته گذشته مراسم بزرگداشت این شاعر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. در این مراسم فلاح رفیع نماینده ولی فقیه در دانشگاه تربیت مدرس حمید سبزواری را «فرزدق» انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حمید سبزواری قلم هنرمندانه ای داشت و شاعری مردمی بود که در دل مردم جای داشت. شعر باید در دل مردم جای بگیرد و حمید سبزواری اینگونه بود.

جلد دوم کتاب مردمی ایثار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ ایثار به نوان فرهنگی دینی و اسلامی کشور باید در سطح جامعه به وی‍ژه نسل جوان رواج یابد. زیرا نل جدید آشنایی کمتری با این فرهنگ دارد و لازم است از آن شناخت بیشتری پیدا کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت دریافت حواله خرید کتاب ناشران خصوصی غرفه دار در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را پایان تیرماه سال جاری اعلام کرد.

در این هفته مراسم نکوداشت طاهره صفارزاده ، شاعر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به بیان خاطره دیدار طاهره صفارزاده با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.