ارومیه؛

تشکیل 364 پرونده کالای قاچاق در آذربایجان غربی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: 364 پرونده قاچاق کالا طی دو ماه نخست امسال در این استان تشکیل شده است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیرضا رادفر در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده 239 پرونده منجر به حکم شده که برای این پرونده ها بالغ بر 62 میلیارد ریال جریمه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ 14 میلیارد و 800 میلیون ریال از جریمه های تعیین شده نیز وصول شده است.

وی اظهار کرد: در این رابطه اقدامات فرهنگی توسط کارگروههای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله 50 هزار برگ بروشور و پوستر، پنج هزار و 375 جزوه چاپی، یکهزار و 320 صفحه جزوه آموزشی، 360 متر بنر با موضوعات مختلف در سطح این استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در این رابطه تعداد یک هزار و 350 مورد سخنرانی و سمینار، 532 کارگاه آموزشی در بعد تبلیغات و 217 نمایشگاه برگزار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در مرزهای استان سامانه های پیش بینی شده و بحث کنترل الکترونیکی و اسناد ورود و خروج نصب شده است.

رادفر افزود: در بحث بازنگری در ساختار گمرکی، نصب جی.پی.اس برای خودروهای ترانزیتی و کنترل خودروها با دوربین های مدار بسته از جمله کارهای انجام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان است.

وی اضافه کرد: شناسنامه کردن و کدگذاری کردن کالاها و بحث عوارض نیز جزء برنامه های این ستاد است.

وی اظهار کرد: در این استان اغلب کالاهای مثل دخانیات، مشروبات الکلی، سوخت، ماهواره، پارچه، البسه، وسایل آرایشی و بهداشتی و داروهای غیرمجازقاچاق می شود.

رادفر گفت: با تلاش شبانه روزی در این استان شاهد کاهش قاچاق کالا در رابطه با ارزش ریالی نسبت به مشابه سال گذشته هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: در سال 94 نیز تعداد یک هزار و 796 پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل شد که از این تعداد یک هزار و 616 پرونده مختومه شد.

وی اضافه کرد: برای این پرونده ها مبلغ 458 میلیارد ریال جریمه صادر شد که از این مبلغ 490 میلیارد آن وصول شده است.

رادفر اظهار کرد: در سال 94 تعداد 83 فقره پرونده بالای یکصد میلیارد ریال در این استان تشکیل شده بود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.