ارومیه؛

راه‌اندازی کارخانه تولید سیلندر CNG در خوی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌غربی و تخصیص اعتبارات لازم، کارخانه تولید سیلندر CNG در خوی راه‌اندازی می‌شود. کارخانه تولید سیلندر CNG در خوی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،یحیی کاظمی با اشاره به عملکرد اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان خوی در بخش صنعت، در خرداد امسال اظهار داشت: در این رابطه مبلغ 341 میلیارد ریال اعتبار به منظور راه‌اندازی کارخانه تولید سیلندر CNG سراج در راستای سفر دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان‌غربی تخصیص یافت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی تصریح کرد: علاوه بر آن، کمیته توسعه عمران و سرمایه‌گذاری شهرستان خوی نیز در این بازه زمانی تشکیل شد.

به گفته وی، انجام امورات مربوط به صدور جواز تاسیس به تعداد 11 فقره، با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 158 میلیارد ریال و اشتغال 176 نفر نیز در خرداد 95 صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به فعالیت‌های بخش معدن این اداره افزود: در این زمینه نیز، سوخت معادن در حال بهره‌برداری به تعداد 51 واحد فعال در شهرستان خوی تایید و بررسی شده و ضمن بازدید و تحویل واحد شن و ماسه به دارندگان پروانه بهره برداری و بررسی میزان پایان برداشت، بازرسی از واحدهای شن و ماسه این شهرستان نیز صورت گرفت.

وی از صدور 49 فقره پروانه کسب در امور اصناف خبر داد و گفت: از سوی دیگر تعداد 31 فقره پروانه کسب‌های صادره تمدید و 23 فقره باطل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی به بیان اقدامات حوزه فرش این اداره در خرداد 95 پرداخت و افزود: در این بازه زمانی ضمن بازرسی مشترک از قالیبافان با حضور نمایندگان اداره تأمین اجتماعی شهرستان خوی، تعداد 700 نفر به منظور تمدید گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای قالیبافی به سازمان فنی وحرفه ای معرفی شدند.

کاظمی اظهار داشت: صدور و تمدید کارت قالیبافی به تعداد 53 فقره و معرفی افراد واجدشرایط به اداره تأمین اجتماعی به منظور اخذ بیمه قالیبافی از سایر اقدامات این اداره در ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به آمار صادرات و واردات شهرستان خوی بیان کرد: در این رابطه در خرداد ماه دو مجوز صادراتی به ارزش 130 هزار دلار و علاوه بر آن تعداد 92 مجوز وارداتی به ارزش 602 هزار و 267 دلار صادر شد.

کاظمی اهم کالاهای صادراتی از این شهرستان را هندوانه، کیوی و خرما و اهم کالاهای وارداتی را پارچه، پوشاک، لوازم خیاطی، ظروف شیشه‌ای، براق کننده، پمپ پی تی یو، پنل گچی و قطعات علف چین عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی به عملکرد این اداره در حوزه بازرسی پرداخت و تصریح کرد: خرداد امسال تعداد واحدهای بازرسی شده یک هزار و 752، تعداد واحدهای متخلف شناسایی شده و پرونده های متشکله هر کدام 57، تعداد تخلفات کشف شده59 و ارزش ریالی پرونده‌ها 190 میلیون و 744 هزار و 240 ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تعداد احکام صادره در شهرستان خوی به چهار فقره رسید گفت: ارزش ریالی آن نیز 14 میلیون و 940 ریال برآورد شده است.

کاظمی با بیان اینکه در خرداد 95 از تعداد 605 ‌واحد تولیدی صنفی همچون نانوایی بازرسی شد افزود: علاوه بر آن تعداد 46 واحد نیز به دلیل تخلفات ارتکابی همانند کم فروشی،عرضه خارج از شبکه آرد و عدم درج قیمت نرخنامه، توسط بازرسان این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده‌های جداگانه به ارزش 152 میلیون و 372 هزار و 240 ریال به منظور رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به عملکرد قاچاق کالای این اداره گفت: خرداد امسال 410 هزار و 200 نخ سیگار به ارزش 28 میلیون و 214 هزار ریال در شهرستان خوی کشف شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.