پیاده سازی اندیشه نخبه با هدف ارتقای سطح علمی کشور

برگزیده جایزه علامه طباطبایی و عضو هیأت‌علمی گفت:فکر و خلاقیت نخبگان باید در جامعه پیاده شود تا رشد علمی و فرهنگی کشور گسترش یابد.

محمدمهدی علیشاهی برگزیده جایزه علامه طباطبایی و عضو هیأت‌علمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره قابلیت های متمایز نخبگان جامعه اظهار داشت: نخبگی به حوزه علم محدود و خلاصه نمی‌شود بلکه هر فردی که بتواند در زمینه‌ای مشخص مانند فرهنگی، هنری، اجتماعی و غیره در چارچوب جامعه ایرانی اثرگذاری بی‌نظیری به جا بگذارد، یک نخبه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه ویژگی متمایز نخبه محسوب می‌شود، اثرگذاری در جامعه از راه بکارگیری علم و دانش است که  در سال‌های اخیر افرادی توانسته‌ در زمره یک‌درصد دانشمند برجسته جهان قرار گیرند و یا مقالات متعددی را در مجلات معتبر بین‌المللی منتشر کنند، این دستاوردهای قطعاً ارزشمند و در خور تقدیر است،  اما نخبه باید بتواند در پیاده‌سازی اندیشه و توان علمی پژوهشی خود نیز سرآمد باشد.

برگزیده جشنواره علامه طباطبایی در خصوص  اثربخشی نخبگان گفت: این افراد هم می‌توانند به عنوان یکی از پیشبران، کشور را به سمت جلو حرکت دهند و هم اینکه برای نسل جوان الگو و انگیزه‌ باشند که با تکریم، تجلیل و الگوسازی از این افراد مسیر صحیح به جوانان مستعدبرتر نشان داده می شود.

علیشاهی یاد آورشد: افراد نباید مدام منتظر حمایت باشند بلکه اگر فردی به توانایی‌ها و ایده‌ خود ایمان دارد باید در جهت فراهم‌کردن تجهیزات نیز تلاش کند؛ البته حمایت از تحقیقات علمی باید در اولویت فعالیت‌های سازمان‌های مربوط قرار بگیرد اما خود افراد نیز باید تلاششان را بیشتر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.