ذخایر استراتژیک شکر مطلوب است

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:موجودی شکر مطلوب است و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد به طوریکه هفته گذشته 17 هزار و 500 تن شکر به عراق صادر شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی  شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ذخایر شکر کشور اظهار داشت: موجودی شکر مطلوب است و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد به طوریکه هفته گذشته 17 هزار و 500 تن شکر به عراق صادر شده است.

وی با اشاره به عرضه شکر در بورس گفت: امروز 8 هزارتن شکر با نرخ 2 هزار و 300 تومان به بورس عرضه شد به طوریکه 5 هزار تن از این میزان مربوط به شرکت بازرگانی دولتی و مابقی را چهار شرکت بزرگ است.

عباسی معروفان ادامه داد: همه ساله تقاضا برای شکر در ماه رمضان و تابستان افزایش می یابد و همین امر منجر به سوء استفاده و جولان دلالان در بازار می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت از ناحیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش و سو استفاده دلالان در بازار همواره لازم است که بازرسان براین امر نظارت داشته باشند و علل گرانی را بررسی کنند.

معاون داخلی بازرگانی دولتی  با اشاره به مصرف سالانه 2 میلیون و 100 هزارتن شکر یادآور شد: سالانه حدود یک میلیون و 400 هزارتن شکر در کشور تولید می شود که 700 هزارتن آن از چغندر قند و 700 هزارتن دیگر از نیشکر به دست می آید.

گفتنی است که سالانه 600 الی 700 هزار تن واردات شکر خام به کشور انجام می شود.

عباسی معروفان تصریح کرد: در حال حاضر عرضه شکر در بازار بیش از تقاضا است و از طرفی برای دلالان احتکار محصول صرفه اقتصادی ندارد و تنها در ماه رمضان با سودجویی بیش از حد تا حدودی بازار را متشنج کردند اما با توجه به تولید شکر در اواخر شهریور ماه اگر محصول را به بازار عرضه نکنند متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ تير ۱۳۹۵
خیلی جالب ذخایر شکر پر شده ودارن با مردم به این نحو برخورد می شود دیروز رفتم شکر بگیرم مغازه دار گفت شکر قاچاق است وشکر نیست ویک گونی پنجاه کیلویی که خریداری کرده بود فاکتورش را نشان داد به نام سنگ نمک فاکتور شده بود کیلویی 31000ریال وبه ما فروخت کیلویی 34000ریال
آخرین اخبار