هراتیان: تجهیزات پزشکی باید کامل باشد، تا مسئولان متهم به قتل نشوند

رئیس مرکز پزشکی فیفا با تبریک روز خبرنگار ورزشی گفت: تجهیزات پزشکی باید کامل باشد تا داوران ، پزشکان و مسئولان برگزاری مسابقات متهم به قتل نشوند.

هراتیان: تجهیزات پزشکی باید کامل باشد، تا مسئولان متهم به قتل نشوندبه گزارش  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،در پی متهم به قتل شدن پزشک مسابقه بدلیل نداشتن تجهیزات کافی در بازی که ،پاتریک اکنگ کامرونی دچار ایست قلبی شده بود ، مرکز پزشکی فیفا به باشگاه ها و مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال کشورمان جهت پیشگیری از وقوع حوادث مشابه هشدار داد.

زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی فیفا در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران  جوان در این خصوص اظهار کرد : با متهم به قتل شدن پزشک مسابقه ای که در آن بازیکنی ایست قلبی کرده بود و مشخص شدن این موضوع که نداشتن امکانات کافی باعث مرگ آن بازیکن شده بود،  برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ مشابه در فوتبال کشورمان و بنا بر رسالت پزشکی خود به مسئولان برگزاری ، داوران وناظران مسابقات فوتبال هشدار های لازم را دادیم.

وی در ادامه داد: همیشه قرار نیست ابتدا حادثه رخ دهد و پس ازآن بدنبال رفع مشکل برویم و خوشبختانه تاکنون در فوتبال کشورمان شاهد این اتفاقات نبودیم ولی باید اعلام کنم که آگر بازیکنی در زمین مسابقه بدلیل نبود امکانات پزشکی فوت کند ، مسئولیت آن بر عهده مسئول برگزاری ، داور ،نماینده فدارسیون و ناظر داوری خواهد بود که اجازه شروع بازی را صادر کرده اند.

 هراتیان همچنین گفت: اگر تجهیزات پزشکی کامل باشد و پزشک مسابقه نتواند cpr لازم را انجام دهد پزشک پاسخگو خواهد بود .

 رئیس مرکز پزشکی فیفا  در خصوص انجام تست پزشکی تیم فوتبال پیکان هم اظهار کرد : باشگاه پیکان تنها تیم فوتبال دسته یکی بود که سال گذشته کلیه تیم های خود در رده  های مختلف را برای انجام معاینات پزشکی به ایفمارک آورد و نتیجه این تفکر حرفه ای صعود به لیگ برتر را به همراه داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به هماهنگی های مسئولان باشگاه  کلیه بازیکنان واعضاء کادر فنی پیکان فردا صبح برای انجام معاینات پزشکی به مزکز پزشکی سازمان لیگ خواهند آمد و از آنها تست پزشکی گرفته خواهد شد .

هراتیان در پایان با تبریک روز خبرنگار ورزشی گفت : روز دوم جولای که به نام خبرنگاران ورزش نام گذاری شده است را به همه زحمت کشان این عرصه تبریک میگویم،  چرا که خبرنگاران ورزشی  همواره در سرما وگرما وشرایط سخت در جهت ثبت لحظات غرور آفرین کسب مدال های رنگین و نمایاندن اخلاق و منش پهلوانی در رقابت های ورزشی مختلف  جانفشانی های زیادی  می کنند .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار