پروازی : وجود روانشناسان در کنار ورزشکاران الزامی است

روانشناس تیم های ملی تنیس روی میز گفت : عامل روانی در کنار دو عامل تکنیک و آمادگی جسمانی از نیاز های هر تیم است و به همین دلیل وجود روانشناس الزامی است .

پروازی : وجود روانشناسان در کنار ورزشکاران الزامی استروانشناس تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان در گفت و کو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخ گوی سوالات شد .

وی ابتدا  در خصوص وضعیت ملی پوشان نوجوان و جوان و نیازمندی آن هابه حضور روانشناس در کنارشان گفت :

بسیاری معتقدند که اگر در ورزش از سنین پایه  روانشاناسان در کنار بازیکنان حضور داشته باشند می توانند کمک زیادی به آن ها بکنند و باعث شکل گیری شخصیت ورزشکاران شوند  همچنین با یادگیری  مهارتهای لازم ذهنی بازیکنان در در سنین بزرگ سالی دچار دوگانگی نمی شوند .به طور مثال مسایلی مانند کنترل اظطراب و افسردگی در میا ن ورزشکاران کاهش می یابد .

وی در خصوص همکاری اش با تیم های ملی عنوان کرد :  من علاوه بر تیم ملی نوجوانان و جوانان در کنار تیم های ملی امید و بزرگ سالاان هم حضور دارم و تلاش می کنم تا بازیکنان به شرایط خوبی برسند .

پروازی در پاسخ به این سوال که اهمیت وجود روانشناس در کنار ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای چه قدر است گفت : اگر ما به تمام کشور ها و تیم های موفق نگاه کنیم می بینیم که در تمام رشته ها 3 جزئ عامل جسمانی ، عامل  روانی و عامل تکنیکی و تاکتیکی  اهمیت زیادی دارد ، قطعا عامل های روانی به این دلیل که  یکی از بخش های اصلی ورزش است اهمیت زیادی دارد و ما شاهد آن هستیم که به تازگی در کنار تیم ها روانشناسان حاضر هستند . خوشبختانه فدراسیون تنیس روی میز کشورماهم به این موضوع نگاه خوبی دارد و ما در تمام رده ها و قسمت ها  شاهد حضور روانشناسان هستیم .

روانشناس تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان در پایان و در خصوص سوابق ورزشی اش گفت : من متاسفانه تنیس روی میز بازی نمی کردم ولی 15 سال بسکتبال بازی می کردم و در تیم ملی جوانان حضور داشتم حالا هم خوشبختانه افتخار حضور د کنار تیم ملی را دارم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار