رضایی: بدون بازی های تدارکاتی توقع نتیجه نداشته باشید

مربی تیم ملی واترپلو معتقد است تا زمانی که تیم ملی در تورنمنت های انگشت شماری شرکت می کند نمی توان انتظار نتیجه از این تیم داشت.

وحید رضایی مربی تیم واترپلو درگفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد برای تیم ملی واترپلو چند برنامه تدارکاتی داریم. از جمله بازی با چین. زیرا این تیم اخیرا تغییر و تحولاتی داشته  و لازم است بدانیم درچه وضعیتی قرار دارد.

رضایی درباره عملکرد تیم در جام تفلیس اضافه کرد در این تورنمت تیم های ملی قزاقستان، گرجستان و تیم ملی جوانان گرجستان حضور داشتند. با قزاق ها خوب بازی کردیم. این تیم با تیم رقابت های فوژان تفاوت داشت  و از انسجام خوبی برخوردار بود. تیم ما نیز جنگنده، فعال و منسجم در برابر قزاقستان بازی کرد. در مصاف با تیم های گرجستانی نیز به دلیل اشتباهات فردی بازی را واگذار کردیم. تیم گرجستان در اروپا بازی می کند و سطح بالایی دارند. اما به اهدافی که مدنظرمان بود نزدیک شدیم.

مربی تیم ملی واترپلو درخصوص ضرورت بازی های تدارکاتی خاطر نشان کرد از مسابقات فوژان که حدود 7 ماهی ازآن می گذرد تا جام تفلیس، تیم ملی درهیچ رقابت برون مرزی شرکت نکرده بود. بهتر است مسابقات تدارکاتی هر چهل روز یکبار ویا هر دو ماه یکبار تکرار شود تا بتوان برای کسب جایگاه در آسیا امید داشت. بازیکنان ایران تجربه کمی در مواجهه با موقعیت های فنی دارند. یک بازیکن ایرانی سالیانه با احتساب تمامی بازی های ملی و باشگاهی بین 20 تا 25 بازی انجام می دهد در حالی که این عدد برای بازیکنان اروپایی 65 تا 70  است.

وی اضافه کرد اگر بتوانیم در تورنمت های بیشتری حضور یابیم، حداقل بازیکنان با تعداد گل خورده کمتری از رقیبانشان شکست می خورند. به علاوه این که از لحاظ روانی در برخوردهای بازی شجاعانه ترعمل می کنند و با قاطعیت بیشتری تصمیم گیری می کنند.

رضایی افزود حکایت واترپلو مانند دانش آموزی است که همه از او توفع دارند یک دیکته بدون غلط بنویسد اما اجازه نمی دهند این دانش آموز به مدرسه برود. مسابقات تدارکاتی برای واترپلو بسیار کم است اما توقع کسب نتیجه از تیم می رود. حامی مالی در واترپلو وجود ندارد، به همین دلیل بازیکنان بی انگیزه هستند و تیم تقویت نمی شود و سرانجام  در میادین مختلف نتیجه نمی گیرد و باز  حامی مالی به سمت واترپلو نمی آید. این یک زنجیره ای است که باید در جایی قطع شود.

گفتنی است تیم ملی واترپلوی کشورمان خود را برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا که آبان در ژاپن برگزار می شود، آماده می کند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار