انفجار انتحاری در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان+تصاویر

یک عامل انتحاری پیش از عملی کردن حمله خود، در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در جده متوقف شده و خود را منفجر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، ساعتی پیش صدای انفجاری مهیبی در مقابل ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان شنیده شد. بر این اساس یک فرد انتحاری پس از آنکه از سوی نیروهای امنیتی متوقف شده، اقدام به منفجر کردن بمب همراه خود نموده است.

این انفجار در بامداد روز چهارم جولای رخ داده که طی آن مراکز دیپلماتیک مربوط به آمریکا، جشن استقلال ایالات متحده را برگزار می کنند.

از سوی دیگر روزنامه عکاظ نوشت فرد انتحاری در زمان دستگیری قصد داشته به مسجدی که در نزدیکی کنسولگری آمریکا قرار دارد، برود.

برخی منابع نیز در توییتر اعلام کرده اند عامل انتحاری در حالی که تلاش می کرده خود را به ساختمان کنسولگری برساند هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

هنوز آمار رسمی از تلفات احتمالی این انفجار اعلام نشده اما منابع غیر رسمی از مجروح شدن دست کم دو نیروی پلیس سعودی خبر می دهند.

همچنین بی بی سی گزارش داد دو نفر از نیروهای پلیس در این حادثه زخمی شدند و فرد انتحاری کشته شده است. این حمله در ساعات اولیه روز استقلال در آمریکا انجام شده است. مقامات امنیتی در جده حصاری امنیتی اطراف کنسولگری ایجاد کرده اند و نیروهای امنیتی به اعلام این جمله که " حادثه در حال پیگری از سوی دستگاه های امنیتی است" اکتفا کرده اند.

دستگاه های امنیتی در جده از افزایش حالت آماده باش پس از این انفجار خبر دادند. انتظار می رود بیانیه ای رسمی از سوی وزارت کشور عربستان در خصوص جزئیات حادثه صادر شود.

کنسولگری عربستان در جده همچنین سال 2004 هدف حمله قرار گرفت که به کشته شدن 9 نفر منجر شد.


انفجار انتحاری در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان
مکان حادثه


انفجار انتحاری در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۵
بزاربراخودشون گردوخاک کنن،ماتانابودی آخرین نفرداعش از پای نخواهیم نشست،به امیدی نابودی داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا ووهابیت دست سازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۵
با سناریوهای از پیش تعیین شده که خود آنها تدارک دیده اند . این باور را در ذهن های آشفته و بی دین مردمان جهان می پرورانند که هیشه حق و راستی با خودشان است. و به ترویج اسلام هراسی و اسلام ستیزی ، ناب محمدی که ایران اسلامی سرآمد آنها می باشد را مورد هدف قرار دهند.
-
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ تير ۱۳۹۵
خدارو شکر ، به امید نابودی عرعرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۵
اين انفجار توسط خود رژيم سفاك سعودي خبيث صورت گرفته چون اربابش آمريكا در پي انتشار گزارش 28 صفحه اي انفجار برجهاي دوقلوي در 11 سپتامبر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۵
دروغ است آمریکا ودولت خائن وجنایت کار آل سعود با این ترفند ها داعش را دشمن خود می خواهند جلوه دهند
آخرین اخبار