روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟

کلاهبرداری اینترنتی به‌بهانه جمع‌آوری فطریه/حریم ناامن سیم کارت‌ها/فعالیت مجدد ربات افشاکننده اطلاعات کاربران

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله تفاهم، کسب وکار، ایران، تعادل، شهروند و... نگاهی به سوژه های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه، حریم ناامن سیم کارت ها و فعالیت مجدد ربات افشاکننده اطلاعات کاربران اشاره کرد. 

روزنامه تفاهم 

روزنامه تفاهم در صفحه فناوری اطلاعات امروز خود از بررسی عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نسبت به حذف ارزان کردن هزینه اینترنت و بسته های تخفیفی اپراتورها خبر داد و نوشت؛ سازمان تنظیم مقررات علاوه بر خذف موارد گفته شده باعث از بین رفتن رقابت ها در لغو بسته های تخفیف مکالمه نیز شده است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر عملکرد سازمان تنظیم مقررات در موارد ذکر شده پرداخته است.



روزنامه


روزنامه تفاهم در ستون دیگر ازخبرهای خود از هشدار پلیس فتا به شهرندان پیرامون کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری فطریه خبر داد و نوشت؛  در سال‌های گذشته شاهد سایتهای جعلی جمع آوری فطریه و موسسات خیریه بوده ایم. این سایت ها به صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده  و بعداز دریافت فطریه کفاره روز از دور خارج می شوند. در ادامه این روزنامه توضیحات بیشتری در مورد توصیه پلیس فتا به شهروندان برای پرداخت فطریه خودبه موسسات قابل اطمینان کشور پرداخته است.



روزنامه


روزنامه رویش ملت 

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی فناوری امروز خود از کاوش ناسا با توجه به خصوصیات منحصر به فردسیاره مشتری نسبت به رازهای پنهان این سیاره خبر داد و نوشت؛ دانشمندان معتقدند با توجه به بزرگ و گازی بودن سیاره مشتری اگر میدان مغناطیسی این سیاره قابل درخشش بود آنگاه این سیاره به بزرگی حجم دو ماه از روی زمین دیده می‌شد. در ادامه این روزنامه به بررسی کاوش های ناسا برای پیدا کردن ردی از آب در اتمسفر این سیاره پرداخته است.

روزنامه

روزنامه شهروند

روزنامه شهروند در صفحه پرونده امروز خود از بررسی حریم ناامن سیم کارت و ابعاد حقوقی افشای اطلاعات 20 میلیون کاربر  ایرانسلی  با ربات تگرامی خبر داد و نوشت؛ پس از سه سال این دومین بار است که خبر انتشار اطلاعات کاربران شبکه ایرانسل به گوش می رسد، در ادامه این روزنامه به بررسی عملکرد اپراتور ایرانسل برای رفع و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی کاربران ایرانسل پرداخته است. اما پس از گذشت سه سال و برای دومین بار هنوز مشکل حل نشده و با ظهور ربات تلگرامی تهدیدی بزرگ برای کاربران ایرانسلی شده است. این روزنامه در پیگیری های خود به بررسی بیشتر معضل پیش آمده برای کاربران ایرانسلی پرداخته است.
 

روزنامه

روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود موضوعی مشابه روزنامه شهروند را مورد بررسی قرار داده است، کسب وکار از فعالیت مجدد ربات افشاکننده اطلاعات کاربران خبر داد و نوشت؛ ربات افشاگر اطلاعات شخصی کاربران در مدت زمان کمتراز 24 ساعت با تغییر کوچکی دوباره فعال شد. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد اینکه به دلیل لو رفتن ربات افشاگر قبلی با ترفندهای جدید دوباره ربات دیگری  فعال شده، پرداخته است.

روزنامه

روزنامه ایران 

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری شرکت‌های نوپا، ارائه وام وجوه اداره شده در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم و سرعت بخشیدن به توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌ بنیان و پارک‌های فناوری کشور به دست وزارت فناوری اطلاعات خبر داد و نوشت؛ از اوایل سال ۹۴ به‌منظور ارتقا و توسعه کاربرد ITC کشور و تولید برنامه‎های نرم‏‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، با ساختاری متفاوت به شرکت‎های واجد شرایط حوزه فاوای کشور شروع شد. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر معایب و مزایای پرداخت وام‌ وجوه اداره شده به شرکت‌های فاوا پرداخته است.


روزنامه



گردآوری :زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار