روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

رقابت غول‌های فناوری/آسیایی‌ها پیشتاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی/مزاحمت‌های تلفنی برای ضبط فایل‌های صوتی طنز

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله  کسب وکار، ایران، تعادل شرق، خراسان  و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به رقابت غول‌های فناوری برای تبدیل رویا به واقعیت، آسیایی‌ها پیشتاز استفاده از شبکه های اجتماعی و مزاحمت‌های تلفنی برای ضبط فایل‌های صوتی طنز اشاره کرد. 

روزنامه ایران 

روزنانه ایران در صفحه فناوری امروز خود از تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی جهانیان به عنوان یک دهکده دیجیتالی و بهره بردن کاربران از این دهکده دیجیتالی خبر داد و نوشت؛ 30 ژوئن 2010 روز جهانی شبکه های اجتماعی نام‌گذاری شد، هرچند شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان تحولی شگرف ایجاد کرده‌اند اما می توان گفت تأثیرگذاری آن، در آسیا و خاورمیانه بیش از سایر نقاط جهان بوده است. این موضوع را می‌توان‌ از تعداد کاربران و نیز نحوه استفاده آن مطرح کرد. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص افزایش استفاده از اینترنت در آسیا پرداخته است.

رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به حقیقت /


روزنامه تعادل 

روزنامه تعادل در صفحه آی تی امروز خود به بررسی واقعیت مجازی صنعت  پول‌ساز دنیای آی تی پرداخته است؛ تعادل نوشت،  واقعيت مجازي دستاورد رو به رشدي است كه مي‌خواهد تجربه‌ جديدی از جهان پيش‌رو در مقابل چشمان انسان خلق كند. تحليلگران دنياي مجازي پيش‌بيني مي‌كنند كه تا سال ۲۰۲۵ درآمد حاصل از صنعت واقعيت مجازي از بازار تلويزيون نيز سبقت بگيرد. جدا از اين تخمين‌ها، پول عامل ديگري است كه جهت رشد یک صنعت را مشخص مي‌كند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص ظهور شرکت های جهانی در عرصه پیشرفت فناوری و آی تی پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به حقیقت /

روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود از راهکارهای پیشنهادی کشورهای عضو ناتو با بخش صنعتی برای مقابله با تهدیدهای سایبری خبر داد و نوشت؛ تحلیل داده‌های عظیم، ابزاری برای ایجاد یک بینش معنادار در کنار اطلاعات را به دشمنان می‌دهد. اعضای ناتو بر نیاز به‌ سرعت‌بخشیدن به فرایندهای دفاعی علیه تهدیدات سایبری و  ایجاد یک همکاری معنادار بین ناتو و شرکای صنعتی و همکاری نزدیک در مراحل ابتدایی، برای حل یک مشکل و ارائه راهکارها تأکید کردند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص اقدامات کشورهای عضو ناتو برای مقابله با تهدیدات سایبری پرداخته است.

رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به حقیقت /

روزنامه شرق در موضوعی دیگر به بررسی رفتار کاربران فضای مجازی با محوریت دابسمش‌های پرمخاطب فارسی‌زبان پرداخته است. شرق دراین باره نوشت؛ نکات قابل‌تأملی به چشم می‌خورد که از سطحی‌بودن تولید محتوا در این فضا حکایت دارد. حدود ٦٠ درصد از کسانی که به صورت مستمر دابسمش می‌سازند دوست دارند «دگر جنس‌نمایی» داشته باشند. یعنی در نقش جنس مخالفشان صحبت کنند و حدود ٤٠ درصد این افراد یک‌بار این کار را کرده و وقتی با توجه زیاد مواجه شدند این کار را ادامه دادند و این یعنی یک خواست عمومی (خوب یا بد) تولید‌کننده محتوای آماتور را به این سمت هدایت کرده است. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در این خصوص پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به حقیقت /

روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود از وجود دردسرهای شبکه های اجتماعی برای مرکزی مانند اورژانس، سامانه 118 و... خبر داد و نوشت؛ این روزنامه  در ابتدا به توضیحاتی  در خصوص شکل مزاحمتهای تلفنی به خصوص مرکز مخابراتی مانند 118 و... پرداخته است. در آمارهای به دست آماده روزانه 9 هزار مزاحمت تلفنی برای سامانه 118 وجود دارد که ففط به منظور اینکه این مزاحمت ها ضبط وبه طنز تبدیل شود، صورت می گیرد، با گسترش شبکه های اجتماعی این مزاحمت ها نیز وارد فاز جدیدی شده است. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص مزاحمتهایی که ضربه بزرگی به مراکزی مانند اورژانس، اتش نشانی و ... وارد می کند پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به واقعیت / آسیایی ها پیشتاز استفاده از شبکه های اجتماعی /

روزنامه کسب وکار در ستون دیگر خبرهای خود با پیگیری از سازمان فناوری اطلاعات در حفظ حرم خصوصی کاربران در فضای مجازی کشور، ار اجرای طرح ایمن‌سازی فعالیت در شبکه های اجتماعی خبر داد و نوشت؛  کمک به رشد و فراگیری روز افزون شبکه های اجتماعی بومی و داخلی، فراهم کردن قابلیت رقابت شبکه های اجتماعی با شبکه های خارجی از مهمترین اهداف این طرح است، از اینرو اسناد مرتبط با نیازمندی‌های امنیتی و حریم خصوصی حاکم بر شبکه های اجتماعی تدوین و توسعه می‌یابد. در ادامه این روزنامه به توضیحاتی بیشتر در خصوص ایمن‌سازی فعالیت در شبکه‌‎های اجتماعی پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به واقعیت / آسیایی ها پیشتاز استفاده از شبکه های اجتماعی /

روزنامه خراسان

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود با پیگیری از وزیر ارتباطات از افزایش تعرفه تلفن ثابت برای تامین هزینه های مخابرات خبر داد نوشت؛ با افزایش تعرفه تلفن ثابت امکان کاهش 17 تا 20 درصد هزینه اینترنت وجود دارد. به گفته وزیر افزایش تعرفه تلفن ثابت از 35 ریال به 45 ریال افزایش 50 درصدی داشته است در حالی که او در بخشی از صحبت های خود به افزایش 6تا 7 درصدی اشاره کرده است، در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتری در خصوص افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت و ایجاد حاشیه هایی در این زمینه پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به واقعیت / آسیایی ها پیشتاز استفاده از شبکه های اجتماعی /

این روزنامه در ستون دیگر خود، از اجرای تعیین تکلیف ودایع، تغییر هزینه مکالمات،  شارژ سیم کارت پس از انتقال و فروش خط خبر داد و نوشت؛ این طرح به مشترکان اجازه می‌دهد با حفظ شماره سیم کارت خود به اپراتور دیگری مهاجرت کنند. این طرح در اجرا با مشکلاتی مواجه شد که به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا با کاربران کمتری آن را آزمایش کنند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در خصوص مزایا و معایب این طرح پرداخته است.


رقابت غول های فناوری برای تبدیل رویا به واقعیت / آسیایی ها پیشتاز استفاده از شبکه های اجتماعی /



گردآوری : زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار